Senaste nytt

Uppdatering av EBD-prefixet på gång

Ska se om jag kan komma ihåg att ta med det till Arlanda idag, jag brukar inte använda det så risken är stor att det inte kommer med..

Kan meddela att Diamond Smartpass med kod SKEBG123456789, alltså inte uppdaterat, fungerar alldeles utmärkt ihop med reservation gjord efter omläggningen och med EBD123456789 inlagd. Troligen matchar den alltså enbart på kortnumret.

(Däremot är det inte en rolig dag att vara på Arlanda. Kaos trots att det inte är så extremt mycket folk)

Kan meddela att Diamond Smartpass med kod SKEBG123456789, alltså inte uppdaterat, fungerar alldeles utmärkt ihop med reservation gjord efter omläggningen och med EBD123456789 inlagd. Troligen matchar den alltså enbart på kortnumret.

(Däremot är det inte en rolig dag att vara på Arlanda. Kaos trots att det inte är så extremt mycket folk)
Gott, tack för info!

Näe, det gör det ju inte. Du blir inte sedd som EBG när du checkar in eller så. Det är först när du ber dem lägga till det, alternativt lägger till det själv i automaten som det blir ok.
När jag skulle lägga in mitt TK-nummer på en awardbokning fick jag höra att EB numret redan låg inne i bokningen. Efter TK*G blev inlagt så kunde jag boka plats gratis, dock syntes inte kortnumret i manage my booking.

När jag skulle lägga in mitt TK-nummer på en awardbokning fick jag höra att EB numret redan låg inne i bokningen. Efter TK*G blev inlagt så kunde jag boka plats gratis, dock syntes inte kortnumret i manage my booking.
Då ligger det i något hemligt fält, för incheckning har inte sett att jag är EBG förrän jag visat kortet på award-resor.

Vad gäller vad som visas på SAS website: Ett tips är att kolla bokningen på http://www.checkmytrip.com.
Jag hade en multi-leg bokning med dubbla bonusprogram inlagda som såg ytterst konstig ut när jag kollade den på SAS. "null" i bonusprogram är sällan ett kvalitetstecken . På CheckMyTrip så ser jag båda korten inlagda i bokningen.

Vad gäller vad som visas på SAS website: Ett tips är att kolla bokningen på http://www.checkmytrip.com.
Jag hade en multi-leg bokning med dubbla bonusprogram inlagda som såg ytterst konstig ut när jag kollade den på SAS. "null" i bonusprogram är sällan ett kvalitetstecken . På CheckMyTrip så ser jag båda korten inlagda i bokningen.
Nu blev jag nyfiken; hur och varför hade du dubbla bonuskort inlagda?
Välkommen till businessclass förresten! :)

Nu blev jag nyfiken; hur och varför hade du dubbla bonuskort inlagda?
Välkommen till businessclass förresten! :)

Multi-leg flight med olika flygbolag i olika allianser. Praktiskt att man slipper fixa poängen i efterhand på en av flighterna. Brukar åka SAS + Alaska Airlines till USA och där har det funkat utmärkt.

Resebokningsappen på jobbet (CWT) lägger automatiskt in alla applicerbara bonusprogram i bokningen när man bokar.

Toppen