Senaste nytt

Uppdatering av EBD-prefixet på gång

mha321

Medlem
Misstänker det, men jag är på resande fot (utan tagg) så jag kan inte kolla. Men datat lagras i klartext, så någon annan får gärna dubbelkolla,
Data på smartpass är SKEBG012345678, alltså inklusive både sk och ebg (på ett Diamond smartpass).

Däremot betyder ju inte det att de faktiskt matchar inklusive prefix. De kan ju mycket väl använda prefix bara för att verifiera att det är korrekt typ av tagg.
 

NotRyan

Medlem
Data på smartpass är SKEBG012345678, alltså inklusive både sk och ebg (på ett Diamond smartpass).

Däremot betyder ju inte det att de faktiskt matchar inklusive prefix. De kan ju mycket väl använda prefix bara för att verifiera att det är korrekt typ av tagg.
Ja precis, så har vi någon som har EBDxxxxxxxxx i bokningen, men en Diamond-smartpass från före omläggningen (med EBGxxxxxxxxx) som vill testa med sitt smartpass i security, lounge och vid boarding så vore det gött

Det här borde egentligen SK IT ha säkerställt, men man vet aldrig... :D
 

mha321

Medlem
Ja precis, så har vi någon som har EBDxxxxxxxxx i bokningen, men en Diamond-smartpass från före omläggningen (med EBGxxxxxxxxx) som vill testa med sitt smartpass i security, lounge och vid boarding så vore det gött

Det här borde egentligen SK IT ha säkerställt, men man vet aldrig... :D
Ska se om jag kan komma ihåg att ta med det till Arlanda idag, jag brukar inte använda det så risken är stor att det inte kommer med..
 

joemume

Medlem
Nu börjar det bli lite jobbigt att inte kunna seata sig med EBD-prefixet inlagt. Första dagarna kändes det som en inkörningsgrej, men igår gjorde jag fem bokningar och då börjar det smärta..... Hoppas deras utvecklarteam har den lilla buggen i fokus, det känns som en prioriterad åtgärd att fixa.
 
Ja precis, så har vi någon som har EBDxxxxxxxxx i bokningen, men en Diamond-smartpass från före omläggningen (med EBGxxxxxxxxx) som vill testa med sitt smartpass i security, lounge och vid boarding så vore det gött

Det här borde egentligen SK IT ha säkerställt, men man vet aldrig... :D
Har slutat använda smartpass, så mkt strul och tar ju över 2 minuter för den att funka i säk på T4...
 
Någon som provat boka Bonus resa med "bästa tillgång" (alltså poäng och pengar) sedan det uppdaterades till EBD? Jag provade idag att boka en resa om mer än en månade och ser ut som att Diamond 30% rabatten inte dyker upp alls och man betalar full pris!??! Kan det vara ännu SK IT bug vid denna uppdatering?
 
Någon som provat boka Bonus resa med "bästa tillgång" (alltså poäng och pengar) sedan det uppdaterades till EBD? Jag provade idag att boka en resa om mer än en månade och ser ut som att Diamond 30% rabatten inte dyker upp alls och man betalar full pris!??! Kan det vara ännu SK IT bug vid denna uppdatering?
Jag har alltid undrat hur man får den rabatten, varje gång jag kikat på bästa tillgång har det varit så absurda priser att jag köpt en icke award billigare iaf...vi snackar 45000 poäng + 15000 kronor för en tor till tex Rom eller Paris...
 

joemume

Medlem
Någon som provat boka Bonus resa med "bästa tillgång" (alltså poäng och pengar) sedan det uppdaterades till EBD? Jag provade idag att boka en resa om mer än en månade och ser ut som att Diamond 30% rabatten inte dyker upp alls och man betalar full pris!??! Kan det vara ännu SK IT bug vid denna uppdatering?
Jag tycker att priserna ser OK ut på Longhaul, men vi behöver fler datapunkter för att vara säkra.
 

Chrille

Medlem
Nu börjar det bli lite jobbigt att inte kunna seata sig med EBD-prefixet inlagt. Första dagarna kändes det som en inkörningsgrej, men igår gjorde jag fem bokningar och då börjar det smärta..... Hoppas deras utvecklarteam har den lilla buggen i fokus, det känns som en prioriterad åtgärd att fixa.
Jaha, det är därför som jag inte kan seata när jag gör nya bokningar. Lite jobbigt faktiskt.
 

Jensik

Medlem
Ja precis, så har vi någon som har EBDxxxxxxxxx i bokningen, men en Diamond-smartpass från före omläggningen (med EBGxxxxxxxxx) som vill testa med sitt smartpass i security, lounge och vid boarding så vore det gött

Det här borde egentligen SK IT ha säkerställt, men man vet aldrig... :D

Jag reser nu på torsdag och fredag, med en bokning gjort med EBDprefixet (AMEX Business travels onlinebokningsida accepterade min ändring till EBD fantastiskt nog!), har fortfarande Diamondsmartpasset med EBG.
 
Toppen