Senaste nytt

United Polaris Lounge på Chicago Ohare

Simon90

Medlem
Jag flyger SAS Business från Chicago O'hare till Köpenhamn imorgon. Skulle dock behöva checka in bagage. Går det att se någonstans när man kan checka in väskorna? Skulle vilja besöka Polaris om jag hinner med det
 

AndersSt

Medlem
Jag flyger SAS Business från Chicago O'hare till Köpenhamn imorgon. Skulle dock behöva checka in bagage. Går det att se någonstans när man kan checka in väskorna? Skulle vilja besöka Polaris om jag hinner med det
Det ser ut som om SK946 (ORD-ARN) är inställd? I så fall tveksamt om SAS incheckning är öppen för dig att checka in väskorna tidigare. Men du kan ju försöka med förvaringsbox, alt lämna in väskorna på Hilton om de går med på det (kan behövas lite "dricks").

För att förtydliga så har det gått bra att checka in för flyget till CPH när de öppnat för flyget till ARN som alltså går tidigare på dagen.

1677484920146.png

-
 
Last edited:

squeezen

Medlem
Jag flyger SAS Business från Chicago O'hare till Köpenhamn imorgon. Skulle dock behöva checka in bagage. Går det att se någonstans när man kan checka in väskorna? Skulle vilja besöka Polaris om jag hinner med det
Kolla några inlägg bakåt…
Har skrivit ganska utförligt om mina erfarenheter från förra veckan.
 

Simon90

Medlem
Hur skulle ni göra? Jag var ute och sprang en halvmaraton i lördagdmorse och längst bort på rundan halkade jag så illa att jag bröt armen. Löpte hem 10 km till hotellet och tog en uber till akuten, där de konstaterade att underarmen är bruten, men på två timmar hade de stöttat upp armen med halvgips och bandage och jag kunde åka tillbaka till hotellet igen (SAS Amex Elite försäkring som tur är). Fick faktiskt en mycket bra bild av sjukvården, vilket jag kanske inte riktigt trott. Operationen kunde jag vänta med till i Sverige.

Nå till mitt dilemma. Jag har sett det mesta jag ville se på min långweekend redan, idag är det ösregn och i och med gipsad arm, börjar en lång dag i Polaris Lounge kännas lockande. Är det värt att hänga där 8 h, eller skulle ni hellre korta ned det och utforska någon inomhusaktivitet några timmar idag innan jag åker till O'Hare?

Jag har tänkt att jag bara slänger de vätskor jag har som överstiger gränsen, så att jag kan ta med båda mina mindre väskor som handbagage i så fall. Finns det någon gräns hur länge det är innan flighten SK944 som avgår 22:05 till Köpenhamn som jag kan komma in i loungen?

Jag flyger business bonus SAS och är SAS diamant / Star Alliance Gold. Då finns det väl ingen risk att jag inte blir insläppt?
 
Last edited:

mha321

Medlem
Hur skulle ni göra? Jag var ute och sprang en halvmaraton i lördagdmorse och längst bort på rundan halkade jag så illa att jag bröt armen. Löpte hem 10 km till hotellet och tog en uber till akuten, där de konstaterade att underarmen är bruten, men på två timmar hade de stöttat upp armen med halvgips och bandage och jag kunde åka tillbaka till hotellet igen (SAS Amex Elite försäkring som tur är). Fick faktiskt en mycket bra bild av sjukvården, vilket jag kanske inte riktigt trott. Operationen kunde jag vänta med till i Sverige.

Nå till mitt dilemma. Jag har sett det mesta jag ville se på min långweekend redan, idag är det ösregn och i och med gipsad arm, börjar en lång dag i Polaris Lounge kännas lockande. Är det värt att hänga där 8 h, eller skulle ni hellre korta ned det och utforska någon inomhusaktivitet några timmar idag innan jag åker till O'Hare?

Jag har tänkt att jag bara slänger de vätskor jag har som överstiger gränsen, så att jag kan ta med båda mina mindre väskor som handbagage. Finns det någon gräns hur länge det är innan flighten SK944 som avgår 22:05 till Köpenhamn som jag kan komma in i loungen?

Jag flyger business bonus SAS och är SAS diamant / Star Alliance Gold. Då finns det väl ingen risk att jag inte blir insläppt?

Vi börjar med det enkla - du flyger business, alltså blir du insläppt.

Tidsmässigt så är loungen öppen men dining room stänger 20 ellet 2030. Men resten av loungen är fortsatt öppen efter det.

Slutligen, är det värt det. Generellt skulle jag själv log ta något roligt på stan istället men det är ju lite speciellt läge. Sitta i loungen och antingen jobba eller kolla på film/serie eller något och sörpla en drink eller två är ingen dum idé i det läget. Det finns bra enskilda bås i loungedelen där det är väldigt ostört, och så tar man ett instick till dining room en eller två gånger för att få god mat.
 
Toppen