United lägger till ett krav på spending för att komma upp i statusnivåerna från och med januari 2014
Mileage Plus 2014 - Program Updates
Mileage Plus 2014 - Program Updates
A380*G skrev:Det är en stor skillnad mellan SQ PPS / M&M HON och många andra program eftersom dessa två endast räknar C/F tickets inom egna gruppen. För gemene man är inte detta relevant eftersom dessa medlemskap endast är inom räckhåll för en minoritet. Däremot tror jag mer på BAEC-principen där man måste lägga X antal legs på egna carriern. Tror det bara är en tidsfråga innan M&M inför ett liknande krav för att bli SEN, men tror på betydligt fler än 4 legs. Jag välkomnar dessa förändringar för det skulle göra det mer uppstyrt än idag.Klicka för att utvidga...
Senator skrev:Jag har sagt detta under många år: den ända lojalitet som räknas är pengar och marginal som en kund genererar, inte antalet km/Miles eller segment. Denna förändringar kommer nu som flygbolagen äntligen börjar agera som en affärsverksamhet och inte enbart ett flygbolag....Klicka för att utvidga...
Jonas C skrev:Är inte kraven att nå Senator redan höga nog?Klicka för att utvidga...
Detta gör att det KAN bli bättre affär att köpa flygbiljett hos annat flygbolag och flyga med partner flygbolags flygningar istället för att köpa flygbiljett från United eller att flyga med United.United skrev:Tickets for flights operated by a Star Alliance™ or MileagePlus partner airline that aren’t issued by United (ticket numbers that don’t start with “016”) will still earn award miles based on distance flown and the purchased fare class.Klicka för att utvidga...
Om du har biljettnummer som börjar med 016-, får du United Mileage Plus (UAMP) miles enligt vad du har betalat. Annars fortsätter du att tjäna UAMP miles enligt distans. Se tabellen på mitt inlägg ovan.Bryant skrev:Detta betyder alltså att min biljett bokad i K med Brussels airlines inte ger några poäng? Det var det enda programmet som gav poäng på KKlicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Om du har biljettnummer som börjar med 016-, får du United Mileage Plus (UAMP) miles enligt vad du har betalat. Annars fortsätter du att tjäna UAMP miles enligt distans. Se tabellen på mitt inlägg ovan.Klicka för att utvidga...