Många tack för din analys! Gjorde premiärbesök i Singapore genom T2B med kärestan som inledning på det nya året och det föll riktigt väl ut. Vi konstaterade båda att det var värt promenaden. Bara att få vårt livs första Singapore Sling från manuell barPå LHR är det bara Lufthansa som skiljer på vanliga businesspassagerare (inkl SAS Plus) och *A Gold, i och med att deras lounge är indelad i en yttre Business Lounge och en inre Senator Lounge - som ärligt talat inte är så mycket bättre, om man inte är ute efter sprit. De gånger jag fått muntra tillrop om lounge från SAS-incheckningen på LHR är det alltid Lufthansa-loungen de nämner, så det är nog ytterst få SAS-resenärer som förstår att de faktiskt kan använda de tre T2B-loungerna. Normalt funtade resenärer beger sig väl inte till T2B när deras flight går från T2A, bara för att få tillgång till en annan lounge.
Singapore har också en tvådelad lounge, men den "vanliga" loungen huserar både business class och *A Gold. Den andra loungen är en First Class Lounge där man bara kommer in med first class-biljett hos ett Star Alliance-bolag. Tyvärr har jag inte flugit first class från T2 så jag vet inte hur den loungen är.
United och Air Canada har inte uppdelade lounger.
Jag tycker United-loungen är bäst p.g.a. bättre dryckesutbud (bemannad bar och den enda *A Gold-loungen som serverar champagne) men en del tycker Singapore är bäst.
Pga liten försenad start av boarding med LH business från gate nedanför LH-loungerna (T2A) gjorde vi ett kort besök även där, för att just konstatera det du säger ang likheter/skillnader Senator/Business. Nästa gång, som sagt, ska United testas också.