Senaste nytt

Ungdomsbiljett hem från London - Uppgradera?

Big Birger

Medlem
Sonen + flickvän har bokat ungdomsbiljetter till London. Det går att lägga minimibud på att uppgradera till Plus för 5000 poäng.

Jag har obefintlig erfarenhet sv att uppgradera intra-Europa-biljetter i allmänhet, och SAS från London i synnerhet.

Brukar uppgraderingar gå igenom? Föreställer mig att det kanske är enklare eftersom antalet Plus-platser beror på vilken rad de sätter skylten på.

Tolkar jag det rätt att man med endast SAS Plus-biljett kommer in i United/Canadian/Singapore-loungerna som också ligger i Terminal 2 som
SAS verkar flyga ifrån?
 

roffe8

Medlem
Sonen + flickvän har bokat ungdomsbiljetter till London. Det går att lägga minimibud på att uppgradera till Plus för 5000 poäng.

Jag har obefintlig erfarenhet sv att uppgradera intra-Europa-biljetter i allmänhet, och SAS från London i synnerhet.

Brukar uppgraderingar gå igenom? Föreställer mig att det kanske är enklare eftersom antalet Plus-platser beror på vilken rad de sätter skylten på.

Tolkar jag det rätt att man med endast SAS Plus-biljett kommer in i United/Canadian/Singapore-loungerna som också ligger i Terminal 2 som
SAS verkar flyga ifrån?
Ja, uppgraderingar inom Europa brukar gå igenom om inte flyget är helt fullbokat, även med minimibud.

Det går dessutom bra att gå över till T2B (genom gångtunneln) för att besöka AC/SQ/UA loungerna med Plusbiljett. SAS-flyg brukar gå från T2A, så då behöver man ta hissen ned (lite bakom/bredvid rulltrappan man kommer upp) och gå tillbaka, vilket tar ca. 10-15 minuter. Loungerna är dock trevligare än Lufthansa som finns i T2A. Tycker i överlag att det är värt att gå över och brukar göra så om jag har mer än ~45 minuter innan boarding.
 

Sir Lemon

Medlem
Sonen + flickvän har bokat ungdomsbiljetter till London. Det går att lägga minimibud på att uppgradera till Plus för 5000 poäng.

Jag har obefintlig erfarenhet sv att uppgradera intra-Europa-biljetter i allmänhet, och SAS från London i synnerhet.

Brukar uppgraderingar gå igenom? Föreställer mig att det kanske är enklare eftersom antalet Plus-platser beror på vilken rad de sätter skylten på.

Tolkar jag det rätt att man med endast SAS Plus-biljett kommer in i United/Canadian/Singapore-loungerna som också ligger i Terminal 2 som
SAS verkar flyga ifrån?
Behövs det inte A*Gold för att komma in i Sq?
 
Sonen + flickvän har bokat ungdomsbiljetter till London. Det går att lägga minimibud på att uppgradera till Plus för 5000 poäng.

Jag har obefintlig erfarenhet sv att uppgradera intra-Europa-biljetter i allmänhet, och SAS från London i synnerhet.

Brukar uppgraderingar gå igenom? Föreställer mig att det kanske är enklare eftersom antalet Plus-platser beror på vilken rad de sätter skylten på.

Tolkar jag det rätt att man med endast SAS Plus-biljett kommer in i United/Canadian/Singapore-loungerna som också ligger i Terminal 2 som
SAS verkar flyga ifrån?
Ja de brukar alltid gå igenom typ, det är den erfarenheten jag har. Har även noterat ibland att det utökats rader i Plus om det behövs närmare avgång 2-3 dagar innan när bud börjar godkännas.
 

Tonton

Medlem
Jag har använt optiontown/plusgrade säkert 50+ gånger med ungdomsbiljetter. Blivit nekad 1ggr på shorthaul. Precis efter strejk, och alla flighter från London var knökfulla.

Fungerar utmärkt att använda en SAS Plus-biljett för att komma in på loungerna på LHR, oavsett resenärens status hos *A.
 

Sir Lemon

Medlem
Jag har använt optiontown/plusgrade säkert 50+ gånger med ungdomsbiljetter. Blivit nekad 1ggr på shorthaul. Precis efter strejk, och alla flighter från London var knökfulla.

Fungerar utmärkt att använda en SAS Plus-biljett för att komma in på loungerna på LHR, oavsett resenärens status hos *A.
Tack för denna info! :) Trodde inte Singapore tog emot SAS Plus utan SK Gold. Vår site är bäst på kunskap.
 

Tomas E

Medlem
Tack för denna info! :) Trodde inte Singapore tog emot SAS Plus utan SK Gold. Vår site är bäst på kunskap.
På LHR är det bara Lufthansa som skiljer på vanliga businesspassagerare (inkl SAS Plus) och *A Gold, i och med att deras lounge är indelad i en yttre Business Lounge och en inre Senator Lounge - som ärligt talat inte är så mycket bättre, om man inte är ute efter sprit. De gånger jag fått muntra tillrop om lounge från SAS-incheckningen på LHR är det alltid Lufthansa-loungen de nämner, så det är nog ytterst få SAS-resenärer som förstår att de faktiskt kan använda de tre T2B-loungerna. Normalt funtade resenärer beger sig väl inte till T2B när deras flight går från T2A, bara för att få tillgång till en annan lounge. ;)
Singapore har också en tvådelad lounge, men den "vanliga" loungen huserar både business class och *A Gold. Den andra loungen är en First Class Lounge där man bara kommer in med first class-biljett hos ett Star Alliance-bolag. Tyvärr har jag inte flugit first class från T2 så jag vet inte hur den loungen är.
United och Air Canada har inte uppdelade lounger.

Jag tycker United-loungen är bäst p.g.a. bättre dryckesutbud (bemannad bar och den enda *A Gold-loungen som serverar champagne) men en del tycker Singapore är bäst.
 
Last edited:
Toppen