Senaste nytt

Ungdomsbiljett hem från London - Uppgradera?

Sir Lemon

Medlem
På LHR är det bara Lufthansa som skiljer på vanliga businesspassagerare (inkl SAS Plus) och *A Gold, i och med att deras lounge är indelad i en yttre Business Lounge och en inre Senator Lounge - som ärligt talat inte är så mycket bättre, om man inte är ute efter sprit. De gånger jag fått muntra tillrop om lounge från SAS-incheckningen på LHR är det alltid Lufthansa-loungen de nämner, så det är nog ytterst få SAS-resenärer som förstår att de faktiskt kan använda de tre T2B-loungerna. Normalt funtade resenärer beger sig väl inte till T2B när deras flight går från T2A, bara för att få tillgång till en annan lounge. ;)
Singapore har också en tvådelad lounge, men den "vanliga" loungen huserar både business class och *A Gold. Den andra loungen är en First Class Lounge där man bara kommer in med first class-biljett hos ett Star Alliance-bolag. Tyvärr har jag inte flugit first class från T2 så jag vet inte hur den loungen är.
United och Air Canada har inte uppdelade lounger.

Jag tycker United-loungen är bäst p.g.a. bättre dryckesutbud (bemannad bar och den enda *A Gold-loungen som serverar champagne) men en del tycker Singapore är bäst.
Många tack för din analys! Gjorde premiärbesök i Singapore genom T2B med kärestan som inledning på det nya året och det föll riktigt väl ut. Vi konstaterade båda att det var värt promenaden. Bara att få vårt livs första Singapore Sling från manuell bar ;) Hon uppskattade också (mer än mig) maten. Hade en dryg timma från Airside till planerad start för boarding, det var fullt tillräckligt för att vara värd promenaderna, men önskade att vi lagt på en timma för att få den inre friden och dessutom kunnat testa United.

Pga liten försenad start av boarding med LH business från gate nedanför LH-loungerna (T2A) gjorde vi ett kort besök även där, för att just konstatera det du säger ang likheter/skillnader Senator/Business. Nästa gång, som sagt, ska United testas också.
 

igelkotten

Medlem
På LHR är det bara Lufthansa som skiljer på vanliga businesspassagerare (inkl SAS Plus) och *A Gold, i och med att deras lounge är indelad i en yttre Business Lounge och en inre Senator Lounge - som ärligt talat inte är så mycket bättre, om man inte är ute efter sprit. De gånger jag fått muntra tillrop om lounge från SAS-incheckningen på LHR är det alltid Lufthansa-loungen de nämner, så det är nog ytterst få SAS-resenärer som förstår att de faktiskt kan använda de tre T2B-loungerna. Normalt funtade resenärer beger sig väl inte till T2B när deras flight går från T2A, bara för att få tillgång till en annan lounge. ;)
Singapore har också en tvådelad lounge, men den "vanliga" loungen huserar både business class och *A Gold. Den andra loungen är en First Class Lounge där man bara kommer in med first class-biljett hos ett Star Alliance-bolag. Tyvärr har jag inte flugit first class från T2 så jag vet inte hur den loungen är.
United och Air Canada har inte uppdelade lounger.

Jag tycker United-loungen är bäst p.g.a. bättre dryckesutbud (bemannad bar och den enda *A Gold-loungen som serverar champagne) men en del tycker Singapore är bäst.
United har faktisk två lounger: den gamla First loungen finns kvar. När jag flög någon gång ifjol så stängde loungen kl 20, och Polarisresenärer fick gå till den andra loungen medan alla andra fick lämna.

 

sweflyer

Medlem
Lovande med minst två fina lounger i United och Singapore! :)

Hur funkar det med en SAS Plus biljett, kan man besöka båda inför en flygning?
Jag har vid minst ett tillfälle besökt alla fyra (eller fem egentligen, om man räknar Lufthansa Senator för Star Alliance Gold separat) så kan rapportera att det fungerar fint :cool:

När T2 var nytt kunde det hända att någon loungevärd i 2B förklarade att man har en flygning från 2A och att man kanske gått fel, men aldrig något problem att komma in.
Det är värt promenaden till 2B. Alla lounger där kommer ge en bättre upplevelse än Lufthansas. Man skall dock inte gnälla på Lufthansas heller; jämfört med Norrsken/Pearl lounge på Arlanda är det rena drömmen.
 

Big Birger

Medlem
Son + tillhörande flickvän kom hem från London igår, mycket nöjda med att ha blivit uppgraderade både dit och hem.

Inget problem att komma in i Singapore-loungen för dem, och det tog inte mer än 10 minuter för dem att gå tillbaka till 2A för att flyga hem med SAS.

Planet var dock så fullt att de bara kunde välja varsitt mittensäte på olika rader, men när det väl var "boarding complete" fanns det lediga stolar så det gick att lösa.
 
Toppen