Senaste nytt

Uber.com - service kommer till Stockholm

Har nu testat UBER utomlands för första gången i Paris.

Testade UBER Black 2ggr där jag fick åka Jaguar och Mercedes samt UBER X 4ggr.

Allt funkade perfekt förutom att GPS täckningen i La Defense är dålig och det blev lite strul med hämtningen....men chauffören ringde och frågade var jag stod så det löste sig.

Som en person här skrev om en annan grej....Det här är bättre än "sliced bread"! Kvittona är också en dröm för vår ekonomi avdelning!

Hej! Kan man bli hämtad från EWR också? Nån som vet om tullar och annat tillkommer (när man korsar delstatsgränsen mellan NJ och NY)? Tillkommer dricks i USA?
Kan man förbeställa eller tar man fram UBER-appen när man landat på EWR och hoppas att nån är ledig och i närheten?

,
Tack på förhand!

Japp, du kan bli hämtat på EWR. Tror tullar tillkommer men dricks har jag aldrig betalat. Dock så är det fast pris till/från flygplatserna och då ingår tullar, så i ditt fall är det nog all inclusive.

Du kan inte förbeställa utan du får dra fram appen när du landat och boka en.

Japp, du kan bli hämtat på EWR. Tror tullar tillkommer men dricks har jag aldrig betalat. Dock så är det fast pris till/från flygplatserna och då ingår tullar, så i ditt fall är det nog all inclusive.

Du kan inte förbeställa utan du får dra fram appen när du landat och boka en.

Åker man Uber så dricksar man inte, en av grejerna med Uber är ju att man slipper hålla på å mecka med betalning, allt sköts bara så smidigt. Att då dra upp cash för å dricksa känns inte så smidigt. Har åkt Uber några ggr med (lokala) kollegor i NYC å de har aldrig dricksat där.

Försov mig imorse i san Fransisco, fram med appen och 3 min senare stod det en bil utanför.
Smidigt och bara att tacka för sig och lämna bilen, ingen dricks.

Tog en UberX från St Eriksplan till Wittstocksgatan idag vilket kostade 148 kronor, känns spontant väldigt billigt.

Snackade lite med föraren om vad han tyckte om Uber. Han berättade att han tidigare körde för Kurrir och bytt till Uber för två veckor sen. Sista månaden på Kurrir tjänade han ca 8000 kronor. Med ungefär samma arbetstider (ca 10 timmar 6 dagar i veckan) drar han nu in samma summa per vecka. Han sa att Uber hela tiden förser honom med körningar och det är inte i närheten så mycket dötid som för vanlig taxi.

Men nu har vi ju moment 22. Man kan inte mata in koden utan att boka en bil. Men man kan inte boka en bil utan att ha matat in koden.

Jag blir riktigt förbannad nu. Det där är ju designat av en apa med avhugget huvud.
Jag är lika tiltad som du Agehall. Jag tänkte att jag skulle fixa ett Uberkonto nu, så att det är klart inför New Yorkresan om dryga veckan - men inte fan hittade jag var jag skulle mata in konfirmationskoder. Och gissa vad som hade hänt om en vecka i the big apple, inte fanken hade jag lyckats hitta något gammalt SMS då...

Hade den här tråden inte funnits så hade jag aldrig fått igång det hela. Så Uber måste tappa jättemycket business på detta...

Jag är lika tiltad som du Agehall. Jag tänkte att jag skulle fixa ett Uberkonto nu, så att det är klart inför New Yorkresan om dryga veckan - men inte fan hittade jag var jag skulle mata in konfirmationskoder. Och gissa vad som hade hänt om en vecka i the big apple, inte fanken hade jag lyckats hitta något gammalt SMS då...

Hade den här tråden inte funnits så hade jag aldrig fått igång det hela. Så Uber måste tappa jättemycket business på detta...

Två polare försökte signa upp i USA i förra veckan, de hade samma problem med koder. Så lös detta innan, ett tips är att skippa appen när ni signar upp. Kör på websidan direkt, där ser ni röda/gröna staplar vad som saknas.
Ena polarn fick ingen SMS-kod, så efter ett par mail med Uber så aktiverade de hans konto manuellt. De svarade på första mailet inom en timme, när han väl fått ärendenummer tog varje mail max 10 minuter.
Så han beställde utan att kunna få SMS, så han får hålla mer koll i appen när bilen kommer.
Genom att de signade upp med min kod så fick vi dryga 60 dollar att åka upp för, vilket gjorde de skeptiska polarna mer positiva.
Tyvärr körde de en hel del med att resorna kostade 1.75-2.50 ggr mer för att de sa att det var högt tryck. Men tog man en öl till så hade oftast priserna gått ner igen.

Knasigt...
Jag signade upp mig igår utan problem via appen. Ett fält där man skulle skriva in bekräftelsekoden dök upp och när sms:et kom var det bara att mata in den.

Toppen