Senaste nytt

Uber.com - service kommer till Stockholm

Fick höra nu att de tydligen bara har en Lincoln plastbil, resten är Mercedes S-klass, BMW 5-serie mm. Låter helt klart mer värt!

Testade för några dagar sedan. Bilen, en svart Mercedes S-klass, kom på fem minuter. Trevlig uppklädd chaufför som öppnar dörren och hälsar en välkommen. Resan på 1,5 kilometer kostade 97 kronor, vilket väl är ungefär vad en vanlig taxi kostar. Tumme upp!

Har testat några gånger i innerstan. Förarna och bilarna har varit prickfria varje gång. Plockade ut resorna från Uber.com och jämförde med Taxi Stockholm: En resa var 30% dyrare, resten var 0-5% dyrare än motsvarande taxa hos Taxi Stockholm. Den resan som var 30% dyrare var en resa som gick väldigt långsamt p.g.a. köer (Uber tar 1080 kr/h medan Taxi Stockholm som mest tar 575 kr/h om man är fast i kö)

Skulle föredra en prissättning på samma sätt som alla övriga taxibolag (d.v.s. tid + sträcka, inte det ena av dem baserat på hastighet) och gärna också fastprismöjlighet.

Jag fick 70:- insatt på mitt konto när jag skulle boka bil och det inte fanns så nu har jag 270:- tillgodo. Klart bra jobbat av dem.

Provade Uber i lördags. Hade 150:- tillgodo i och med att det var min första bokning, men då jag tidigare testat att boka en bil (en vardag vid 03:00) utan att få någon, fick jag även 70:- avdrag. Bilen var en Mercedes S-klass och chauffören var mycket trevlig. Billigare för mig än vad det är att åka med Taxi Stockholm... Kommer garanterat använda dem igen!

Toppen