Senaste nytt

Tvinga SAS att få till en fungerande prio boarding

Svar kom 07:12 imorse, imponerande! Frågan är om det är ett standardsvar eller ej, hur som helst så har jag skickat uppföljningsfrågor.

Uppföljningsfrågor
Och där kom svar på uppföljningsfrågorna, går fort idag! Ingen jättevinst sett till konkret information, men man får hoppas att de faktiskt jobbar på det...
Hej igen bnr

Tack för ditt svar.

Har tyvärr ingen mer information om det just nu.

Vad vi vet är att det kommer testas olika varianter och den som passar bäst kommer tillämpas just på den flygplatsen/gaten.
Men det är fortfarande lite oklart så detta upplägg kan ändras.

Huvudsaken ni är bokade i samma PNR och ett EBG/EBD prefix ligger i bokningen så kommer det att fungera som förut.

Jag ser prioboarding som något väldigt viktigt.
Först och främst för att det ju faktiskt är något som betalas för. Exempelvis via Business och Plus-biljetter.
Och på högre statusnivåer är ju detta något som utlovas.

Så det handlar inte om att folk är "kor" osv. Utan helt enkelt att det finns människor som betalar extra för just dessa förmåner.

Som jag nämnt tidigare i liknande tråd så lider jag av en rätt rejäl klaustrofobi, vilket gör att själva boardningen är något jag tycker är rätt obehagligt. Vilket löses genom att alltid se till att vara i gruppen som ska få boarda tidigt. För att få sätta mig fort och inte bli stående i mittgången med folk i mängder både framför och bakom. Så när jag inte får den förmån jag såväl blivit lovad och ofta betalt för, så är det ett väldigt stort minus för mig.

Jag ger upp. Det är för mycket troll som inte ens flyger med SAS som förstör tråden och jag känner bara att all energi försvinner. Ja varför ens bemöda sig och bry sig. Tack för mig.

Exemplarisk prioboarding på ARN-CPH nu. Så där fick jag för jag gnällde ovan. ;)

Flera utrop, passagerarna satt ned, samt även utrop medan folk gick på osv.
Jag håller egentligen med om det det här passar som en egen tråd, men jag blev nyfiken, så ursäkta lite OT.

Nu får jag väl diverse skit kastad på mig igen men jag måste lätta hjärtat och ge min syn.

Denna tråd symboliserar egentligen allt det som gör att gamla användare lämnar siten. "Tvinga SAS att få till en fungerande prioboarding"? Ingen tvingar er att resa med SAS. Ni kan välja att flyga andra bolag, eller ni kan välja att byta jobb om er resepolicy dikterar SAS.
Dessutom, det som verkar vara det viktigaste för er vid prioboarding är att få plats med carry on. Om SAS fixar prioboarding så löser det inte problemet med carry on. Det vore väl istället bättre att alla, inklusive de med cornflakesguld såväl som med full fare F, håller sig inom tillåten carry on limit - både avseende antal, vikt och mått.

Nej BC.se är inte var det var för många år sedan. Det är trist, speciellt när även vissa moderatorer börjar håna medlemmar som besitter mycket fakta. (nej, jag syftar inte på mig själv)
Det fanns en tid då man slapp förtal och medvetna "citeringar" där ursprungstexten var ändrad för att ställa någon annan i dålig dagar.
Det fanns en tid då personliga påhopp inte existerade.
Det fanns en tid då BC.se var orange och utstrålade glädje och förväntan.
Det fanns en tid då grundarna hade tid och intresse att svara på e-mail och var involverade i diskussioner.
Det fanns en tid då nya medlemmar inte lekte forumpolis i tid och otid.
Det fanns en tid då man kunde flyga F med miles från US Airways i princip varsomhelst för under 10,000 SEK inkl. skatter och avgifter.
Det fanns en tid då man strängt förnekade en inre cirkel, för att sedan göra det motsatta. För övrigt var det väl ungefär då som saker och ting på riktigt började förändras, när distanseringen "vi och och dem" blev som tydligast. Det var då det började gå snett.

Jag inser att dessa tider är förbi, och antagligen kommer de aldrig igen.

Men det finns även mycket positivt med siten. Men ett rätt uppväger oftast inte ett fel. Som alla vet kan det ta år att bygga upp något men det kan raseras på ett ögonblick.

Men jag ber er alla, förstör inte siten. Vårda de gamla traditionerna och välkomna de nya medlemmarna i samma anda som för fyra år sedan.

En stillsam fråga: Har FCT tidigare varit aktiv under något annat användarnamn? Enligt profilen gäller "Medlem sedan: 10 Augusti 2015" - vilket gör mig någon fundersam när det refereras till tiden "för många år sedan"

Last edited by a moderator:
En stillsam fråga: Har FCT tidigare varit aktiv under något annat användarnamn? Enligt profilen gäller "Medlem sedan: 10 Augusti 2015" - vilket gör mig någon fundersam när det refereras till tiden "för många år sedan"
Det skulle inte förvåna mig om vederbörande har blivit utkickad tidigare. 366 inlägg sedan 10 augusti. Väldigt få människor har så mycket att berätta så snabbt med bibehållen kvalitet.

ARN-CPH för några veckor sedan:

Gate crew hjälper person med rullstol, inget utrop om boarding ännu.
Personalen är borta i några minuter.
Pax börjar självscanna boardingkort och boarda. Ett tiotal pax har hunnit gå på planet innan personalen kommer tillbaka och upptäcker det.

Dock oklart om det var SK*G, Plus eller Pandion som självscannade!

20150917, SK: CPH-MAN.
Jag höll på att få krupp.

Sinnessjukt lång kö in till C-gatens väntrum, ingen prioritet där, endast en person som gjorde kontroll.
Ingen kontroll till att gå ombord då det redan utförts vid ingången till gatens väntrum.
Det var en SK-flight med EY code-share.

Hade jag flugit på EY-biljett och haft Etihad Gold (nu har jag både SK*G och EY-G men ingen EY-biljett) hade jag varit rosenrasande.
Nästan så att jag skulle vilja maila Etihad om hur dåligt det var.

Toppen