Nu får jag väl diverse skit kastad på mig igen men jag måste lätta hjärtat och ge min syn.
Denna tråd symboliserar egentligen allt det som gör att gamla användare lämnar siten. "Tvinga SAS att få till en fungerande prioboarding"? Ingen tvingar er att resa med SAS. Ni kan välja att flyga andra bolag, eller ni kan välja att byta jobb om er resepolicy dikterar SAS.
Dessutom, det som verkar vara det viktigaste för er vid prioboarding är att få plats med carry on. Om SAS fixar prioboarding så löser det inte problemet med carry on. Det vore väl istället bättre att alla, inklusive de med cornflakesguld såväl som med full fare F, håller sig inom tillåten carry on limit - både avseende antal, vikt och mått.
Nej BC.se är inte var det var för många år sedan. Det är trist, speciellt när även vissa moderatorer börjar håna medlemmar som besitter mycket fakta. (nej, jag syftar inte på mig själv)
Det fanns en tid då man slapp förtal och medvetna "citeringar" där ursprungstexten var ändrad för att ställa någon annan i dålig dagar.
Det fanns en tid då personliga påhopp inte existerade.
Det fanns en tid då BC.se var orange och utstrålade glädje och förväntan.
Det fanns en tid då grundarna hade tid och intresse att svara på e-mail och var involverade i diskussioner.
Det fanns en tid då nya medlemmar inte lekte forumpolis i tid och otid.
Det fanns en tid då man kunde flyga F med miles från US Airways i princip varsomhelst för under 10,000 SEK inkl. skatter och avgifter.
Det fanns en tid då man strängt förnekade en inre cirkel, för att sedan göra det motsatta. För övrigt var det väl ungefär då som saker och ting på riktigt började förändras, när distanseringen "vi och och dem" blev som tydligast. Det var då det började gå snett.
Jag inser att dessa tider är förbi, och antagligen kommer de aldrig igen.
Men det finns även mycket positivt med siten. Men ett rätt uppväger oftast inte ett fel. Som alla vet kan det ta år att bygga upp något men det kan raseras på ett ögonblick.
Men jag ber er alla, förstör inte siten. Vårda de gamla traditionerna och välkomna de nya medlemmarna i samma anda som för fyra år sedan.