Senaste nytt

Turkisk Airline business class besvikelse

Bitte

Ny medlem
Hört positiva omdömen men stor besvikelse Från Arlanda till Phuket via Istanbul. Första delsträckan gammalt plan och maten liknade
den som serverades för 10 år sedan i turistklass ( Serverades i en skål med brända kanter med någon köttröra) . Turkisk bubbel som de sa var champagne . Viner i klass med boxvin. Väl i Istanbul snygg lounge men inga fast track . Vid boarding alla samtidigt i en enda röra till samma buss. Ombord är komforten långt ifrån den man får när man åker Qatar till Phuket. Känns omodernt , service , mat , dryck är långt ifrån vad jag förväntat mig. Otroligt att Turkish har fått så bra omdömen - det kan inte vara för deras
businessclass . Tar Qatar nästa gång !
 
Jeg fløj senest med dem 5 + 6 September og gav flg. review til SKYTRAX hvor jeg ratede dem 8 ud af 10:

HKG-IST-CPH on B777-300 and A321, respectively. Flew 5+6 September 2017. Both flights on time. I arrived very early due to few connections to HKG from my departure town Danang by Vietnam with a LCC carrier, Jetstar. Thus I had to leave transit and pick luggage after immigration. However, I could not check in early in HKG so I had to take the Airport Express train and backtrack myself some 40 km downtown for city check in which is possible 8 hours prior to departure while in Airport only 4 hours are granted. The city check-in took 2 Minutes when finally there, but to access the Kowloon station in question (for city check-in) took me >1 hour. By checking in there I got rid of my luggage and the BP issued granted me lounge access upon returning to HKG airport. I tried all three Star-alliance lounges and found Silverkris having the best food, drinks, and staff, while the Thai and United lounges had stunning panorama view towards the tarmac making up for modest food and drink supplies (and no champagne) and very few staff. Onboard the FAs are friendly and caring. However, all appear to be of only one (Turkish?) nationality. This is a pity as they obvious have received limited, internally training - which results in a less perfect flight experience as the FA’s, in general, have lower skills and possess limited, modest exposure. The wandering cook onboard is superfluous in my view and makes a clown out of himself. IFE good. Headphones were of superb quality (“Devon”). Chairs turned into spacious flat beds. Full set of bedsheets provided. Toilets clean throughout. Food was very good with options. Two full meal rounds served on this 12 hour flight - plus dine on demand was apparently possible (hot snacks). Drinks fine with G.H. Mumms champagne. Transit in Istanbul is normally a hassle but this time it went smooth and no queues. CIP lounge is a breeze – I had nice shower and a delicious breakfast. The last sector IST-CPH was on an A321-200 with true business class seats (2 x 2 configuration) and good service including offering champagne in mini-bottles. Only 6 seats were occupied (out of 20) on this morning flight. IFE also good.

QR er 1-2 niveauer højere end TK mht. business. I economy er forplejning mindst lige så god hos TK som hos QR. Holder med @agehall at deres star-ratings er underlige. Derimod er deres publicerede airline reviews troværdige. Ovenstående review var mit 187nde til SKYTRAX og det blev publiceret næsten uændret. Alle mine submittede er stort set alle publicerede med kun meget få censureringer/ændringer. Nutildags er standarden højnet og de publicerede kun verificerede reviews (man skal vedlægge billetten eller BP til redaktionen)
 
Derimod er deres publicerede airline reviews troværdige.
Vi har flera exempel på där negativa reviews aldrig publicerats. Och att de ens ändrar i reviews (vilket du själv antyder) är ju riktigt illa.

Vi har haft den här debatten förr och det enda du anför som argument är att dina reviews blir accepterade, men det motbevisar inte att andras negativa reviews INTE blivit publicerade. Det enda det visar på är att du inte skrivit en negativ review som drabbats.

SkyTrax är och förblir en sajt där flygbolag kan betala för att få positiva omdömen och det visar sig gång på gång när omedvetna läst betyg där och blir besvikna på vad som sedan levereras.
 
Også negative, iblandt ekstremt negative, reviews bliver publicerede. Problemet er måske, at sproget for nogle negative reviews kan blive for hadsk (bandeord, religion, politik kommer ind) til at kunne gengive det, idet mange mister besindelsen? Hvis du savner eksempler på negative reviews skulle du prøve at se det sidste års tid med BA, som konstant rasler ned i rating: http://www.airlinequality.com/airline-reviews/british-airways/
 
Vi har flera exempel på där negativa reviews aldrig publicerats. Och att de ens ändrar i reviews (vilket du själv antyder) är ju riktigt illa.

Vi har haft den här debatten förr och det enda du anför som argument är att dina reviews blir accepterade, men det motbevisar inte att andras negativa reviews INTE blivit publicerade. Det enda det visar på är att du inte skrivit en negativ review som drabbats.

SkyTrax är och förblir en sajt där flygbolag kan betala för att få positiva omdömen och det visar sig gång på gång när omedvetna läst betyg där och blir besvikna på vad som sedan levereras.
Tyvärr är det ju inte bara SkyTrax som lider av detta, utan i princip alla (stora) sajter med användargenererat innehåll, såsom hotels, booking, Tripadvisor etc. Det rättfärdigar ju inte Skytrax, utan mer en varning att nuförtiden kan man inte lita på några rankingsidor.
 
Vi har bara flugit med TK en gång, två legs.. från ARN-IST och sen IST-KUL.
Vi hade stora farhågor men oerhört positivt överraskade. Flighten till Istanbul var med nya A321 med riktiga schyssta C-säten, IFE och full 3-rätters.
Grym lounge i Istanbul.
Kaotisk boardning på planet till Kuala Lumpor (en 777-300) men suverän service i C. Mycket bra mat, konstant påfyllning av skumpa/viner. Mkt bra och stort utbud på IFE:n (SAS är ju rena skämtet i jämförelse) samt mycket bra hårdvara, ungarna sov större delen av flyget (nattflyg).
Vi kanske hade tur med CC etc men vår skeptisism kom på skam.
 
Jag har bara åkt business med TK till och från Istanbul men jag har verkligen ingenting att klaga på. Bra service och säten och jättegod mat. Sist jag åkte TK var från Istanbul till Zanzibar i ekonomi. Ombordstigningen gick helt OK, de kallade Business och *A Gold till bordning först. Sen att hela väntrummet var fullt av folk som sov, är inget jag lastar TK för. De gjorde så gott de kunde. Tycker det har en bra produkt.
 
Toppen