Senaste nytt

Turkish Airlines statusmatchar

Dr. Miles

Expert
Jag irriterar mig lite över mitt BAEC-silverkort. Det är ju nästan som många andra bolags guldkort (Finnair Plus Guld till exempel). Men om jag skulle statusmatcha till Miles&Smiles antar jag att jag skulle få deras Silverkort.

Kanske är det då fördel att ha American Airlines AAdvantage Gold(vilket motsvarar oneworld Ruby)? ;)
 

jumbooze

Medlem
Om jag nu kan matcha min Flying Blue Silver till *A Silver
hur gör man för att utnyttja *A fördelarna mha Turkish på United flyg (dvs. gratis väska)
men kreditera poängen till EuroBonus?
 

Dr. Miles

Expert
Om jag nu kan matcha min Flying Blue Silver till *A Silver
hur gör man för att utnyttja *A fördelarna mha Turkish på United flyg (dvs. gratis väska)
men kreditera poängen till EuroBonus?

Visa ditt Star Alliance Silver kort(t ex Turkish Miles&Smiles Silver) vid check in och få din väska checkat gratis.
Sedan vid gaten ändrar du FFP till EuroBonus.
 

jumbooze

Medlem
Just nu är alla resor med EBB registrerat, så man "byter" program vid incheckning och sedan igen vid gate :D
Double switch
 

Knucket

Medlem
Inga problem att matcha mitt BA guld till TK guld. Synd bara att att LAX o JFK ger ett par timmars omväg. Kan ändå vara värt det då man får SA lounge på Arlanda.
 

henrik l

Medlem
Tror jag väckte frågan i en annan tråd, men vad jag förstår brinner milen inne efter 3 år?! Ingen chans att hålla liv i dem längre? Med tanke på att jag satsar på OW (BAEC) för status så skulle man kunna göra punktinsatser för att hålla status med TK (*A), men riskera att poängen brinner inne efter 3 år om man nu ska dra ihop +100k för att kunna göra något vettigt.
 

jumbooze

Medlem
Fått svar från Turkish, endast följande:

We have received your message dated 23.05.2012.

Please be informed that only Star Alliance Gold , Skyteam Elite Plus and Oneworld Emerald members have an opportunity for Status Match. The same advanatage is not given for Sİlver card holders.
Therefore we are sorry that we are unable to meet your demand positively.

Kind Regards,
TURKISH AIRLINES INC.
CUSTOMER RELATIONS MANAGEMENT
 

Gnopps

Medlem
Fungerar det att matcha sitt EBG eller måste man matcha mot annan allians?
Egentligen måste man ha annan allians men folk har lyckats även med Star Alliance guld, se även jumboozes inlägg ovan. Så är du intresserad kan det vara värt att försöka.
 
Hei,

Jeg fikk matchet min SAS EBG til Turkish Elite.
Men av en eller annen grunn får jeg ikke registrert mitt TK-nummer på mine reservasjoner.
Har fremtidige flights med Air Canada, Lufthansa og Austrian. Har prøvd å taste inn TK-nummeret både med og uten TK-prefiks på både Lufthansa "manage my booking" og tilsvarende sider hos LOT, Austrian og SAS uten suksess. Er det noen andre som har opplevd det samme?

Turkish Airlines er tilsynelatende for opptatt med streikende ansatte til å svare på email fra meg ;)
 
Toppen