Senaste nytt

Turkish Airlines och Istanbul lounge

JacobGBG

Medlem
Bokade i dagarna en resa med Turkish till Abu Dhabi via Istanbul i Business Class.

Funderar på vad man har för business-kabin att vänta sig.
Det står i appen att det är en Airbus A321, och tittar jag på flightnr i FR24 så står det A21N. Innebär det att det är Neon som flyger? Har alla Neo deras nya kabin?
Vad jag förstått och läst är det inte fully flat-stolar?

Du har utan tvekan den bästa Intra-Europa business produkten till IST. Från IST till AUH så finns en fortfarande fräsch men lite åldrad stol, dock väldigt bra mat- och entertainment utbud. Champagnen är en trevlig Tattinger, inget premium brand men helt klart godkänd på mellansegmentet.
 
Du har utan tvekan den bästa Intra-Europa business produkten till IST. Från IST till AUH så finns en fortfarande fräsch men lite åldrad stol, dock väldigt bra mat- och entertainment utbud. Champagnen är en trevlig Tattinger, inget premium brand men helt klart godkänd på mellansegmentet.
Tack!
Så det är olika kabiner? Men båda flygs med Neo?
 
Flög både A321 och A321Neo med Turkish för ca ett år sedan. Ingen har lie flat men den i Neo är av annan/modernare typ (och mkt fräsch enligt mig). Båda är dock mkt bättre än en eko-stol.
Om du flyger 321 eller 321Neo vet jag ej?
Historiskt på FR24 står det A21N på båda rutterna, så tolkar det som att det är Neo som trafikerar båda. Men vi får se. Blir bra vilket som :)
 

Sticktown

Medlem
Hur ser det egentligen ut vad det gäller stol och konfiguration i business hos Turkish i deras olika flygplansmodeller för long haul? Har jag uppfattat det rätt att B777 är enbart 2-3-2, och inte lie flat, medan övriga modeller har 1-2-1 med lie flat? Hänvisa gärna till annan tråd om jag missat.
 

Mr Basic

Medlem
Hur ser det egentligen ut vad det gäller stol och konfiguration i business hos Turkish i deras olika flygplansmodeller för long haul? Har jag uppfattat det rätt att B777 är enbart 2-3-2, och inte lie flat, medan övriga modeller har 1-2-1 med lie flat? Hänvisa gärna till annan tråd om jag missat.
B77W har lie flat (enligt mig bästa sov-stolen). 2-3-2
A333 har lie flat (enligt mig bästa sov-stolen). 2-2-2
B789 har lie flat (riktigt bra stol för dagflight men trång för stora personer vid sömn, är dock betydligt tystare än ovanstående två modeller). 1-2-1
 

Simon90

Medlem
Jag ska flyga ARN - IST och IST - MNL med Turkish Airlines business med cirka 28 h mellanlandning på Istanbuls flygplats om ungefär en månad.

Det är samma bokning (blev flyttat flyg), därav den obekväma mellanlandningen. På kvällen när jag landar, har jag åtkomst till Turkish Airlines business lounge redan då trots att nästa flyg avgår 28 h senare?

Funderar lite på om jag ska boka hotell eller bara hitta en bekväm plats att sova på i loungen.
 

Simon90

Medlem
Jag ska flyga ARN - IST och IST - MNL med Turkish Airlines business med cirka 28 h mellanlandning på Istanbuls flygplats om ungefär en månad.

Det är samma bokning (blev flyttat flyg), därav den obekväma mellanlandningen. På kvällen när jag landar, har jag åtkomst till Turkish Airlines business lounge redan då trots att nästa flyg avgår 28 h senare?

Funderar lite på om jag ska boka hotell eller bara hitta en bekväm plats att sova på i
Ska inte Turkish bjuda på hotell i fall som dina?
Jag tror tyvärr inte det då det står att det gäller om man har anslutande flyg inom 4-9 h av vad jag kunnat läsa mig till. Med lite tur kanske de är schyssta i disken dock och kan låta en sova i ett sådant rum ändå.
 

pswe

Medlem
Jag ska flyga ARN - IST och IST - MNL med Turkish Airlines business med cirka 28 h mellanlandning på Istanbuls flygplats om ungefär en månad.

Det är samma bokning (blev flyttat flyg), därav den obekväma mellanlandningen. På kvällen när jag landar, har jag åtkomst till Turkish Airlines business lounge redan då trots att nästa flyg avgår 28 h senare?

Funderar lite på om jag ska boka hotell eller bara hitta en bekväm plats att sova på i

Jag tror tyvärr inte det då det står att det gäller om man har anslutande flyg inom 4-9 h av vad jag kunnat läsa mig till. Med lite tur kanske de är schyssta i disken dock och kan låta en sova i ett sådant rum ändå.
Om det inte är helt fel timmar så ger det en utmärkt chans att se lite av staden. Istanbul har mycket att se.
 
Toppen