Senaste nytt

Turkish Airlines och Istanbul lounge

Huruvida ni har bonusbiljetter eller ej ska ej spela roll för deras hotellnattsprogram enligt deras T&C: https://www.turkishairlines.com/en-se/flights/hotel-service/

EDIT: Paradoxalt nog hittar jag en annan sida på deras site med en annan T&C som säger att ovanstående service är offline pga Covid:https://www.turkishairlines.com/en-se/flights/stopover/

Det verkar dock vara transfer vs stopover men inte helt glasklart.
Tack för detta, hade ingen aning om denna möjlighet tack BC har drygt 10h på IST skall def nyttja detta

Nu behöver jag er experters hjälp. Skriver åt en polare. Han och frugan skall till Zanzibar nu 1a dec. De åker ARN-IST IST-ZNZ igår business Award han är oxå SAS diamant. Igår fick han sms att sista benet är inställt och de har inte blivit ombokade på något alternativ. Vad gäller? Måste de verkligen köpa biljett IST-ZNZ de har ju bokat hotell etc. Tacksam för hjälp här

Nu behöver jag er experters hjälp. Skriver åt en polare. Han och frugan skall till Zanzibar nu 1a dec. De åker ARN-IST IST-ZNZ igår business Award han är oxå SAS diamant. Igår fick han sms att sista benet är inställt och de har inte blivit ombokade på något alternativ. Vad gäller? Måste de verkligen köpa biljett IST-ZNZ de har ju bokat hotell etc. Tacksam för hjälp här
Mardröm…slåss med Turkish i konsumenträtt känns jobbigt. Köper de biljetter får de nog räkna med att suga upp den kostnaden.

Finns det någon lounge som ges access vid SAS Guld eller krävs business för samtliga?

Den stora Turkish M&S loungen kommer du in två i med *A Gold.
Som pswe nämner så är Turkish hopplösa att kräva sin (EU-)rätt mot. Jag skulle nog ha avbokat allt och köpt en biljett nu när det är så nära avresa.
Finns dock lite businessawards om de vill pussla:
1668708339154.png

Kan dom tänka sig Economy så finns detta:
1668708112594.png

Fick samma för flygning den 8 december så verkar då som att TK kanske ställer in torsdagsflygningarna. Hittade som tur var bonusplatser med ET istället så slapp bråka med TK.

Avbokningsbart hotell är att rekommendera vid bonusresor.

Wow.. Ja vi resta ut lördag från Köpenhamn och hem söndag från Bali i höstlovet (v. 44) och hade väldig lite kö.
Tror (speciellt på IST) att det beror väldigt mycket på när på dygnet man kommer. Vi landade kl0600 ca... Råkar man komma tillsammans med 5 andra long-haul á 300 pax så blir det fort kö. Inte nödvändigtvis för att 1500 pers är så mycket utan mer för att de flesta som passerar IST verkar vara väldigt flygovana som gör kontrollerna långsamma.

Tror (speciellt på IST) att det beror väldigt mycket på när på dygnet man kommer. Vi landade kl0600 ca... Råkar man komma tillsammans med 5 andra long-haul á 300 pax så blir det fort kö. Inte nödvändigtvis för att 1500 pers är så mycket utan mer för att de flesta som passerar IST verkar vara väldigt flygovana som gör kontrollerna långsamma.

Tror du är inne på något här, Turkish har timat in hela sin Asien flotta att komma in tidig morgon runt kl 6.

Toppen