Senaste nytt

Turkish Airlines Miles & Smiles

Ja precis.
Likt SAS award. Det finns ju en för bästa pris och en för bästa tillgänglighet.

Då jag aldrig bokat award med turkish så vet jag inte hur det funkar.

Men kort och gott: jag söker award till lägsta pris med M&S poäng.
Men alltså. Läs min tidigare postning. Det finns bara ett pris på Star Alliance.

Vill du åka med Turkish så är det limited capacity som gäller, om du vill spendera så få miles som möjligt. Motsvarar SAS bästa pris med andra ord.

Ska åka till Nya Zeeland/Australien så är det Star Alliance tabellen som gäller eftersom TK inte flyger dit. Du kan heller inte boka en sån resa via deras site. Du måste ringa in.

Nya Zeeland är väl inte Far East? ;)

150k miles får jag det till.

Vad får du 150.000 från?
@johhenrik menade ju (som jag förstod det som) att det bara fanns en star alliance tabell att använda.

Skärmavbild 2015-03-15 kl. 09.25.12.png

Är det denna jag ska utgå från?

Fick också svar angående missing miles

We have received your message that you sent us to our unit 17 March 2015. Your missing flights dated 16 February 2015 will be inserted upon confirmation by the partner airline. About your process you will be informed within 14 days.
The flights mentioned in your message have not been added to your account. Since your tickets have been issued ''P'' classes. Due to Lufthansa Airlines program rules ''P'' class is not eligible for mileage accrual.

Kan tyckas lite märkligt att man inte får miles då man flyger business class med partner Airlines?

Toppen