Senaste nytt

Turkish Airlines Miles & Smiles

Min fråga kanske redan är behandlad på forumet men jag kan inte hitta svar
Jag har Eurobonus Diamond intjänande september 14 till augusti 15. Jag har redan kvalificerat mig för ny omgång Diamond med över 100 000 poäng denna perioden. Åker varje vecka inrikes för 5000 poäng.
Har en resa till New York i economy med SAS och två med Turkish, Bangkok resp Ulan Bator i buissines på gång. Registrerade mig nyligen på Turkishs bonusprogram och använde en resa i Sverige för att så att säga få igång systemet.
Har jag nytta av att vara med i Miles and Smiles och ta mina poäng där? Jag har ju så att säga ingen nytta av fler poäng i Eurobonus.
Ska jag lägga ner Miles and Smiles igen och fortsätta registrera poängen i Eurobonus?
Jag kommer även fortsättningsvis åka ca två resor per år till Asien med Turkish i buissinesklass så länge dom är så billiga.
Ansök om en statusmatch till TK Elite. Då tjänar du 25% bonus på resor i Business Class. När du når Elite Plus får du även två upgrade vouchers som kan vara rätt användbara.

Väntar också på miles från två SAS flighter som togs i början av Februari. Skickade in en retroclaim för två veckor sedan men har fortfarande inte sett röken av några miles. Börjar misstänka att felet ligger hos SAS, då de inte har släppt poängen till TK.

Fick svar idag från TK att de vill ha kopia på mitt pass för att de ska kunna föra över Miles. Är det vanligt att de frågar efter det?

Nu fick jag äntligen svar från Turkish Airlines och mina miles blev krediterade.

En annan fråga:

Var hittar jag award-tabell om jag vill använda mig av mina M&S-poäng för att köpa en biljett med andra Star Alliance-bolag?
T/R med TK, GOT-IST-BKK i C kostar 90.000 miles + skatter vid bästa pris. Vad kostar motsvarande med LH exempelvis?

Jag hittar ej tabellen.

Var hittar jag award-tabell om jag vill använda mig av mina M&S-poäng för att köpa en biljett med andra Star Alliance-bolag?
T/R med TK, GOT-IST-BKK i C kostar 90.000 miles + skatter vid bästa pris. Vad kostar motsvarande med LH exempelvis?

Jag hittar ej tabellen.
I en annan tråd (Turkish Airlines "uppdaterar" Miles&Smiles | Side 6 | BusinessClass.no forum | 300 000 innlegg om reise) fick jag svaret att det är den här tabellen som gäller för ditt ändamål: www.turkishairlines.com/en-int/miles-and-smiles/awards/star-alliance-award-ticket-chart

Jag är inte säker på vad du inte förstår faktiskt. Limited capacity eller capacity controlled är vanliga miles biljetter. Seat guaranteed är revenue biljett som du köper för miles, därav dyra priset. Men finns det plats på planet så får du den.

Star Alliance är vanliga star alliance. Länken du skickade, den första. Klicka på awards ovan så har du alla olika tabeller där, inkl upgrades.

Den andra länken är till en kampanjsite som de gjorde när de gjorde om programmet för nått år sen.

Jag söker tabell för bästa pris inom star alliance att betala med mina Miles and smiles.

Jag undrar över priset från Sverige till Nya Zeeland/Australien i business Class. T/r

Ja precis.
Likt SAS award. Det finns ju en för bästa pris och en för bästa tillgänglighet.

Då jag aldrig bokat award med turkish så vet jag inte hur det funkar.

Men kort och gott: jag söker award till lägsta pris med M&S poäng.

Toppen