Senaste nytt

Turkish Airlines Miles & Smiles

Nu var det ju ett tag sen, men jag använde stockholmskontoret till att boka award åt mig. Var helt smärtfritt. Men då körde jag ju det med min "kontakt" där iofs...
Jag mailade samma kontakt, men fick tyvärr inget svar. Kanske har hen slutat jobba där, eller så kanske mailet bara missades.

Är det någon som har tips på hur man använder sina poäng klokt? Har kollat på resor från Norden till södra Europa och skatterna och avgifterna blir lika mycket som konkurrenterna säljer en vanlig biljett för.

Business intra-Europa är ganska prisvärt. ARN-IST-CPH för 15000 miles och 990kr i skatter och bränsletillägg. IST-CPH körs med A330.
När jag loggar in och söker på Stockholm -> Istanbul får jag fram att priset är 15 000 miles per enkelresa och skatterna i ekonomiklass är 550 SEK, också per enkelresa. Så en resa i businessclass tur-och-retur borde kosta 30 000 miles och minst 1100 SEK i skatter.

Ok, jag börjar förstå hur man får bäst "bang for the bucks", jag är väldigt sugen på att åka till Spanien och givetvis ska man se till att få en gratis övernattning på hotell i Istanbul också... :) Hur är det med skatter och avgifter för awardresor, är det samma för ekonomiklass och businessklass? Jag saknar 600 poäng för att kunna klicka vidare och ta reda på det själv... Skulle någon vilja länka till en recension av Turkish Businessklass shorthaul (jag hittar bara longhaul recensioner)?

Toppen