Senaste nytt

Turkish Airlines Miles & Smiles

Om jag har förstått rätt, oavsett vilken status man har hos Miles&Smiles, går poängen ut efter 3 år, är det korrekt?

Turkish Airlines skrev:
34. When do my miles expire?

The miles earned are valid for 3 years as of the date they are credited to your account. The information regarding the expiring miles will be indicated on your mileage statement which is sent to your e-mail address. You can pay 10 Euros for every 1000 miles that are about to expire and extend the validity of your miles by three years.
Turkish Airlines - Miles&Smiles - turkishairlines.com

Är väl inga riktiga frequent flyers som kör Miles & Smiles ;)

Skämt åsido så är det ett ok program om man flyger mycket TK. Enkelt sett att ordna *G länge. Jag har mitt *G via M&S säkrat till december 2020. Har återkvalat Elite+ sen soft landing.

Sen har jag tänkt på den regeln på 3 år. Eftersom jag brukar försöka vara en "glaset är halvfullt"-kille så har jag kommit fram till att det är okej. Man "tvingas" till att hitta på en användning av dem. :)

Tänk om Miles & More skulle ha en sådan regel. Oj vilket ramaskri det skulle bli. Övriga program verkar dock komma undan med det. :rolleyes:

Å andra sidan är awardpriserna lägre och intjäningarna bättre. Så man ska nog kunna leva med det ;)

och då får man ju åtminstone 2 fria uppgraderingar per år, ungefär som Senator fast man behöver bara 80.000 miles.

Turkish kör inte med samma dumheter som Lufthansa när det kommer till användning av vouchers. 1 voucher = 1 hel uppgradering, alla bokningsklasser går att uppgradera så länge det finns platser i bokningsklass J. :)

Last edited:
Fast frågan blir lite fånig till slut. Man kan tävla i vems FFP är bäst osv, i slutändan så väljer man det program som passar in i ens resmönster. You win some, you lose some. :) Miles & More må vara jättebra, men eftersom jag aldrig flyger LH eller LX så har det inte intresserat mig. Hade jag gjort det hade det ju varit en annan femma.

Å andra sidan är awardpriserna lägre och intjäningarna bättre. Så man ska nog kunna leva med det ;)

Turkish kör inte med samma dumheter som Lufthansa när det kommer till användning av vouchers. 1 voucher = 1 hel uppgradering, alla bokningsklasser går att uppgradera så länge det finns platser i bokningsklass J. :)

Detta är ju utmärkt och enkelt

Vet någon om hur mycket kostnaden är för att köpa miles hos Turkish?
Pratade med deras support och de sa 1000 miles/20€, men på hemsidan står den 1000 miles/10€ och sedan 1 mile/0,01€.
Vad stämmer?
Någon som har köpt miles från Turkish?

Toppen