Senaste nytt

Turkish Airlines Miles & Smiles

Palazzi

Medlem
Vad använda för FFP om man ska flyga GOT-IST-JOH i L med TK? EB eller M&B? Har svårt att få fram vad EB ger i poäng. Står "min 150".

25 % miles på EB & 50% i M&B.... Antar att du med JOH avser Johannesburg (JNB) :). Du får 5983 = 6000miles miles till M&B på den resan.
 

GOTATH

Medlem
För de med Miles & Smiles kreditkort är kanske detta en bra nyhet. Som jag förstår kan man konvertera sina award miles till status miles

Miles&Smiles will keep you smiling with its newest offer. Now you can convert miles earned through Miles&Smiles partner companies as well as your hotel stays, car rentals and credit card purchases into status miles at a rate of 1/5; making it even easier to accumulate enough status miles to upgrade or maintain your membership.
Terms & Conditions
Members can earn one status miles by redeeming 5 miles from their member accounts to upgrade or maintain their membership status.
The miles which are converted to status miles will be deleted from member account.
Members can earn up to maximum 40.000 status miles by redeeming their miles within each calendar year.
The converted status miles will be added into the necessary miles which are required qualifying to upgrade tier level or maintaining the status within the first or the last two years.
Such transactions are non-refundable.
Members can redeem their miles to status miles only from their own accounts.
It is not possible to transfer miles between the member accounts.
Only Miles&Smiles Credit Card holders can benefit from this application.
Status miles that has converted from miles are subject to the terms and conditions of the Miles&Smiles Program.
Sms and an e-mail message are send to our members after the conversion completed.

Turkish Airlines - Convert all your miles into status miles - turkishairlines.com
 

Bryant

Medlem
Jag har läst men inte riktigt förstått. Räknas TK's intjäningsperiod 1 jan till 31 dec eller är det som SAS dvs 12 kalendermånader? Exempel: jag fick min Elite status i juli i år och kortet är giltigt till juli 2014. Har jag fram till juli 2013 på mig för att flyga de 25000 miles som behövs för återkvalificering?
 

Gnopps

Medlem
Som jag förstår det är det 12 kalendermånader som räknas, då jag tittar på "Card renewal" i mitt konto står det datumet jag bidde uppgraderad.
 

Bryant

Medlem
Miles & Smiles

Ok. Då är det som jag misstänkte. Då är det bara att börja kreditera alla *A flygningar (förutom SK) till Miles&Smiles.
 

taxvalp

Medlem
Återupplivar denna gamla tråd för att tipsa om en liten fördel med M&S som jag nu nyttjat ett par gånger. Jag reser ofta till Rom och väljer helst SAS men ibland passar billiga Swiss-biljetter bättre och då blir det inte sällan ARN-ZRH-FCO i bokningsklass S. Jag är både EBG och M&S Elite.

S hos Swiss ger 50% hos Eurobonus men hos M&S ger det 100% och minimum 800 poäng! Med tanke på att det blott är 430 miles ZRH-FCO är det väldigt bra poängintjäning för en billig biljett. Många bäckar små...
 
Last edited:

Mr.A

Medlem
Dessutom inte speciellt svårt att bli Elite Plus, jag flyger inte så mycket med Star Alliance men blir uppgraderad till Elite Plus på min hemresa från Sydamerika på lördag och då får man ju åtminstone 2 fria uppgraderingar per år, ungefär som Senator fast man behöver bara 80.000 miles.
 
Toppen