Senaste nytt

Turkish Airlines Miles & Smiles

Dr. Miles

Expert
Om jag har förstått rätt, oavsett vilken status man har hos Miles&Smiles, går poängen ut efter 3 år, är det korrekt?

Turkish Airlines skrev:
34. When do my miles expire?

The miles earned are valid for 3 years as of the date they are credited to your account. The information regarding the expiring miles will be indicated on your mileage statement which is sent to your e-mail address. You can pay 10 Euros for every 1000 miles that are about to expire and extend the validity of your miles by three years.
Turkish Airlines - Miles&Smiles - turkishairlines.com
 

johhenrik

Medlem
Är väl inga riktiga frequent flyers som kör Miles & Smiles ;)

Skämt åsido så är det ett ok program om man flyger mycket TK. Enkelt sett att ordna *G länge. Jag har mitt *G via M&S säkrat till december 2020. Har återkvalat Elite+ sen soft landing.
 

johhenrik

Medlem
Sen har jag tänkt på den regeln på 3 år. Eftersom jag brukar försöka vara en "glaset är halvfullt"-kille så har jag kommit fram till att det är okej. Man "tvingas" till att hitta på en användning av dem. :)
 

Jonas C

Medlem
Tänk om Miles & More skulle ha en sådan regel. Oj vilket ramaskri det skulle bli. Övriga program verkar dock komma undan med det. :rolleyes:

Å andra sidan är awardpriserna lägre och intjäningarna bättre. Så man ska nog kunna leva med det ;)

och då får man ju åtminstone 2 fria uppgraderingar per år, ungefär som Senator fast man behöver bara 80.000 miles.

Turkish kör inte med samma dumheter som Lufthansa när det kommer till användning av vouchers. 1 voucher = 1 hel uppgradering, alla bokningsklasser går att uppgradera så länge det finns platser i bokningsklass J. :)
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Fast frågan blir lite fånig till slut. Man kan tävla i vems FFP är bäst osv, i slutändan så väljer man det program som passar in i ens resmönster. You win some, you lose some. :) Miles & More må vara jättebra, men eftersom jag aldrig flyger LH eller LX så har det inte intresserat mig. Hade jag gjort det hade det ju varit en annan femma.
 

Mr.A

Medlem
Å andra sidan är awardpriserna lägre och intjäningarna bättre. Så man ska nog kunna leva med det ;)



Turkish kör inte med samma dumheter som Lufthansa när det kommer till användning av vouchers. 1 voucher = 1 hel uppgradering, alla bokningsklasser går att uppgradera så länge det finns platser i bokningsklass J. :)

Detta är ju utmärkt och enkelt
 

aminchini

Medlem
Vet någon om hur mycket kostnaden är för att köpa miles hos Turkish?
Pratade med deras support och de sa 1000 miles/20€, men på hemsidan står den 1000 miles/10€ och sedan 1 mile/0,01€.
Vad stämmer?
Någon som har köpt miles från Turkish?
 
Toppen