Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Usch, vilket strulväder!
Det känns som om att jag hann lämna Sverige/Europa i rättan tid i torsdags/fredags. Hade INTE varit så kul att bomma den här USDM-resan till Japan.
Hoppas det lugnar sig snart och att alla som sitter fast hittar lösningar.

Riktigt grinigt regnväder här över Narita, men inget att jämföra med Sven direkt.

Noterade att SAS-kärran till CPH som ska gå nu vid lunch är beräknad till 18:10! Tur man inte ska med den då...

Fy fan vilket jävla beteende mot sina medmänniskor i samhället. De stjäl pengar från oss andra skattebetalare för att de inte vill strejka på riktigt. Jag hoppas de får hembesök av läkare imorgon.

Fy fan vilket jävla beteende mot sina medmänniskor i samhället. De stjäl pengar från oss andra skattebetalare för att de inte vill strejka på riktigt. Jag hoppas de får hembesök av läkare imorgon.
Eftersom Sverige avskaffat strejkrätten (fredsplikt iom Saltsjöbadsavalet) och straffar vilda strejker med (hot om) avsked (iom MBL) så tar sig ju missnöjet uttryck på annat sätt. Och eftersom alltmer fokuserar på individen idag så blir ju individen sjuk av arbetsvillkoren och därigenom har vi (voilá!) sjukskrivning som följd. Helt logiskt.

Kompis som blev 2h sen imorse till DUS.... Missad anslutning till JFK...så blev en lång resdag via FRA och vidare med LH.

Tråkig dag och lastarnas agerande drabbar bara julresenärer.

Facket på KORAIL (koreanska statens järnväg) planerar att köra strejk på 28 dec 2013.

KCTU disputes legality of police raid

En annan varning är tågtrafiken i Japan.
Så här året slut blir det ofta olyckor på stationen där folk trillar ner från perrongen av misstag pga berusad tillstånd eller hoppar av som självmord. Detta drabbar tågtrafiken och det är inte ovanligt att linjen stängs för en halvtimme.
Om ni vill åka till flygplatsen i tid så ha extra marginal, i alla fall under kommande veckan.

Last edited:
Toppen