Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Sällan jag sympatiserar med strejker, och lika sällan jag "gillar" något i denna tråd men denna gång tycker jag det är både bra och okej.

Jag kan inte annat än hålla med dig! När herr Kjos försöker göra en O'Leary då går det lite väl långt. Hoppas att piloterna inte viker ned sig utan låter Kjos bita i det sura äpplet!

Finnair:
Finnish Cabin Crew Union and Finnish Aviation Union have published a strike warning starting on November 15th until November 23rd.
Finnairs flyginformation - Finnair - Sverige

Finnair har stängt systemet så att du kan inte längre göra nya bokningar till perioden 15 - 17 oktober på grund av ej garantera att flygningar genomförs. Utöver detta har Catering bolaget påbörjat en strejk idag kl 15:00 igen.

Just nu 110 AY avgångar inställda under fredag 15 november. T.ex. Tokyo och Osaka samt alla GOT avgångar och mycket mer - tyvärr det är situation samt de avgångar som opereras inom Europa serveras bara vatten och juice oavsett C eller M biljett. AY har räknat att strejken kommer att kosta för de ca 4,5M € per dag. Dags läget SAS eller FlyBe har inte inställt några avgångar än men risken finns om strejken börjar.

Situationen blir värre på tisdag om ingen lösning under förhandlingarna hittad eftersom frakt- och ground handling i HEL, lokförarna, lastbilschaufförerna, flygbränsle tankning och hamnpersonal påbörjar sina stöd strejk. Hoppas lösning hittas under natten. Flygbränsle tankpersonalens strejk skulle stoppa typ nästan all trafik efter som de ska inte tanka överhuvudtaget några plan inte ens som är utländska typ Lufthansa och Turkish.

Last edited:
Finnair situation med catering bolaget är olöst fortfarande. Finnair och LSG har inte hittat lösning.

Om en lösning på tvisten inte nås förrän tisdag inleder Pro, Luftfartsunionen och Finlands flygvärdinne- och stewardförening omfattande sympatistrejker. Transportfacken har också strejkvarslat.
Finnair har meddelat att bolagets trafik stoppas i sin helhet om strejkerna blir av.

http://hbl.fi/nyheter/2013-11-15/527...arna-strandade

Toppen