Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Lufthansa har meddelat samtliga flighter till/från CDG ställs in fredag 29/11-söndag 1/12 pga strejk bland LHs personal på CDG.
Framgår inte om övriga flygbolag kan beröras

På cdg nu för att ta sk1568 till cph kl 6.05. Lufthansa strejkar som sagt men det verkar inte beröra andra bolag.

Om någon missat det så ställer stormen Sven till det med inställda flyg och tåg.
"SAS kommer sannolikt att ställa in i princip alla avgångar från Arlanda ikväll (fredag 6 dec 2013), enligt Henrik Edström, presschef på SAS.
- Det är knappt någon idé att åka ut till Arlanda om man har en biljett ikväll. Jag skulle rekommendera att man försöker boka om sin biljett istället, säger Henrik Edström.
Fri om- och avbokning ska gälla för dem med biljetter till flyg som ställs in ikväll."

Om någon missat det så ställer stormen Sven till det med inställda flyg och tåg.
"SAS kommer sannolikt att ställa in i princip alla avgångar från Arlanda ikväll (fredag 6 dec 2013), enligt Henrik Edström, presschef på SAS.
- Det är knappt någon idé att åka ut till Arlanda om man har en biljett ikväll. Jag skulle rekommendera att man försöker boka om sin biljett istället, säger Henrik Edström.
Fri om- och avbokning ska gälla för dem med biljetter till flyg som ställs in ikväll."

Det såg ut såhär på Arlanda när vi landade där igår kväll. Så det var inte allt som var inställt men mycket förseningar.

2013-12-06 22.06.42.jpg

Idag, lördag, är det stora problem på de flesta brittiska flygplatserna. Något problem med flygledarfunktionen har påverkat alla stora flygplatser, totalt 55 st i UK.
Källa Sky News:
Sky News Sunrise With Stephen Dixon 12-07 10-45-31.jpg

Idag, lördag, är det stora problem på de flesta brittiska flygplatserna. Något problem med flygledarfunktionen har påverkat alla stora flygplatser, totalt 55 st i UK.
Källa Sky News:
Visa bifogad bild 22433
Har tyvärr fått erfara detta idag...

Sitter fast i Monaco just nu och har inte fått tag i BA (eller jag fick tag i de, men de hittade ingen availability för ombokning innan tisdag på mitt leg LHR-ARN och jag bad att de skulle leta vidare medan jag skulle kolla om jag kunde ordna lhr-arn med sas om de gjorde partial refund på min biljett (jag är på två olika bokningar - en lon-nce-lon 6-7dec och en arn-lhr-arn 1-8dec). De skulle ringa upp mig inom 10 min - inget hände på en timme och sedan ringde jag igen (hade vid detta lag bokat lhr-cph-arn för 1167 med sas så ville bli ombokad nce-lhr och få refund av resten) och efter 30 min i kö visar det sig att agenten jag når inte vet hur man gör så han ska koppla mig - efter ytterligare 50 min i kö dör mitt batteri i telefonen. Med laddare ringer jag upp och sitter 45 min i kö innan jag måste ansluta till en middag och får ge upp. Går in på hemsidan för att boka om (vilket ju går bra nce-lhr) - BA kommer att få ett inte så roligt email av mig. Det går ju inte ens att lösa problemet eller få information om man sitter timtals i kö och inte ringer upp när man lovar!!!! -hade jag bara fått snabba besked hade jag ev. kunnat åka nce-cph-arn med sas idag istället.

Toppen