Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Stopp i tågtrafiken norr om Stockholm (mellan Rotebro och Upplands Väsby) sedan 5-tiden i morse pga olycka: https://www.sverigesradio.se/artikel/totalstopp-i-tagtrafiken-norr-om-stockholm--2
Berör all tågtrafik och just nu finns det ingen prognos när det kan börja rulla igen.
IMG_0048.png

LHR stängt idag!

Störigt! Har flight dit idag. Ringde just in till SAS, de jobbar på att omdirigera flighter till de andra flygplatserna efter bästa förmåga. Får se var det landar (no pun intended...).

LHR stängt idag!

Blir garanterat kaos, men London måste väl vara den bäst förberedda staden för detta när man räknar antal alternativa flygplatser. Men så enkelt är det ju inte…
Vilka andra flygplatser kan ta emot A380 i London? Gatwick?

Blir garanterat kaos, men London måste väl vara den bäst förberedda staden för detta när man räknar antal alternativa flygplatser. Men så enkelt är det ju inte…
Gatwick och Stansted bör kunna ta emot dom, idag flyger EK B77W på Gatwick & Stansted utöver A380 på LHR. Hittar denna artikeln från Oktober 2010 om att Gatwick är redo för A380 med två gater dessutom: https://www.bbc.com/news/uk-england-11569507

Qantas fick ju landa med sin A380 i April förra året, i alla fall enligt detta klipp:

Störigt! Har flight dit idag. Ringde just in till SAS, de jobbar på att omdirigera flighter till de andra flygplatserna efter bästa förmåga. Får se var det landar (no pun intended...).
Brukar ju vara 'Gråta ut i pressen' artiklar när något sådant här inträffar men här skriver Aftonbladet om några som fått snabb hjälp av SAS. Så i alla fall lite positivt så här på fredagsmorgonen
1742543043152.png

Brukar ju vara 'Gråta ut i pressen' artiklar när något sådant här inträffar men här skriver Aftonbladet om några som fått snabb hjälp av SAS. Så i alla fall lite positivt så här på fredagsmorgonen
Visa bifogad bild 163478
Intressant. Ombokad vardå undrar jag strax. Ringde själv in igen nu då beskedet i morse var att jag skulle få en uppdatering innan kl8. Pratade med en ny snubbe nu som inte viste något alls.

Frågande om de kunde boka mig med norrsken eller Swiss till London city, men 'I hans system' var flighterna inte inställda. Skumt... Får väl ge mig till tåls å ringa in igen.

Det kan man tro. Men många av flygplatserna kan inte ta emot stora plan. De är dessutom nästan mättade av sin egen trafik redan.

Många flyg som inte kommer från Nordamerika landar över hela Europa till AMS, CDG eller FRA exempelvis, de från Nordamerika vänder tillbaka om de kan.

Toppen