Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Lite sent att se upp ;-) jag är på väg redan. Lite bökigt med resebyråbiljett som jag inte kan ändra själv, och jag vill gärna komma hem i rimlig tid fredag 14 februari (eller hellre torsdag 13 februari som planerat). Jag kan ta tåg till AMS och flyga därifrån men vill SAS det?

Den 13:e är ju strejken så då kan du nog glömma att komma någonstans den 13:e. Den 14:e ska allt rulla igen.

Kortade själv av en resa dit. Av andra skäl dock!

Nä, flyga från Bryssel 13:e funkar ju inte. Men tågen kanske går? Jag bokade i alla fall en extra hotellnatt.
SAS säljer fortfarande biljetter till SK1590 från Bryssel till Arlanda den 13/2 så helt kört verkar det inte vara. Som jag förstått det är det inte total strejk utan ungefär hälften av flygen väntas kunna gå den 13/2 - även på fredagen finns det platser på många av SAS avgångar från Bryssel. Fast det är lite olika bud kring omfattningen av strejken i olika medier men SAS har i vart fall inte ställt in ännu.

Last edited:
Samtidigt säger ju Brussels Airport;
No departing passenger flights  

To ensure the safety of passengers and staff, we have decided, in consultation with the airlines, not to operate any departing passenger flight on 13 February. Airlines will contact passengers whose flight has been impacted. We ask not to come to the airport on that day. 

Jag är i händerna på min resebyrå så vi får väl se. Men det är intressant att informationen varierar. SCNB som kör tågen varnar för mycket passagerare den 13 februari.

Samtidigt säger ju Brussels Airport;
No departing passenger flights  

To ensure the safety of passengers and staff, we have decided, in consultation with the airlines, not to operate any departing passenger flight on 13 February. Airlines will contact passengers whose flight has been impacted. We ask not to come to the airport on that day. 

Jag är i händerna på min resebyrå så vi får väl se. Men det är intressant att informationen varierar. SCNB som kör tågen varnar för mycket passagerare den 13 februari.
Jag skulle lita mer på informationen från Bryssels flygplats än andra och om den säger att det inte går några avgående flyg bör det rimligen stämma. Samtidigt är det märkligt att SAS fortfarande idag säljer biljetter till avgående flyg från Bryssel den 13/2. De kanske chansar på att strejken blir avblåst i sista stund.

Sist jag råkade ut för en strejk i Bryssel bad jag SAS boka om mig till Amsterdam istället som jag sen tog tåget från. Det var inga problem och SAS ersatte för tågbiljetten.

Toppen