Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Jag är fast i London. Finns klart värre ställen att fastna en fredagskväll. Ombokad till hemresa imorgon. Någon som vill ha ett Telexmeddelande så har jag två att skicka?

Så till min riktiga fråga;
Räknar SAS det som skälig kostnad att handla underkläder och skjorta för den extra natten som jag inte har packat för?

Man undrar ju i dessa beredskapstider; har LHR ingen backup för strömförsörjningen på flygplatsen?
Verkligen!

Från ovan länkade artikeln:

"Kritiker ifrågasätter nu Storbritanniens beredskap för en katastrof eller någon form av attack, med tanke på att en enda brand kunde stänga ner Europas mest trafikerade flygplats.

En talesperson till premiärminister Keir Starmer säger att det måste göras en ordentlig utredning för att säkerställa att ”störningar av den här nivån aldrig inträffar igen.”"

För mig HELT otroligt att dom inte har ett gäng dieselgeneratorer i källaren som kan köra LHR i ödrift.

Verkligen!

Från ovan länkade artikeln:

"Kritiker ifrågasätter nu Storbritanniens beredskap för en katastrof eller någon form av attack, med tanke på att en enda brand kunde stänga ner Europas mest trafikerade flygplats.

En talesperson till premiärminister Keir Starmer säger att det måste göras en ordentlig utredning för att säkerställa att ”störningar av den här nivån aldrig inträffar igen.”"

För mig HELT otroligt att dom inte har ett gäng dieselgeneratorer i källaren som kan köra LHR i ödrift.
Ja, fine om terminalbyggnaden med restauranger och butiker släcks ner vid avbrott men inte hela banan och kontrolltornen etc. Plan måste kunna landa även i nödlägen. Tur att alla plan verkar ha kunnat ändra rutt och landa safe på andra flygplatser.

• Gilla
Reactions: hco
Yes, det är ett annat fall än mitt. Jag skulle spendera helgen i London. Blev en avbokning. Flexibel bokning på InterContinental Park Lane var tills 16.00 _igår_. Löjligt att det är flexibelt tills dagen innan (finns ingen mer flexibel rate). Efter lite lirkande blev det dock avbokat utan kostnad. Dock fick jag vaska en uppgraderingsvoucher.

Nu - dags att klura ut var helgens resa

Jag är fast i London. Finns klart värre ställen att fastna en fredagskväll. Ombokad till hemresa imorgon. Någon som vill ha ett Telexmeddelande så har jag två att skicka?

Så till min riktiga fråga;
Räknar SAS det som skälig kostnad att handla underkläder och skjorta för den extra natten som jag inte har packat för?
Ganska kul fråga men i sak borde du ha rätt till ersättning för inköp av underkläder o skjorta (tröja) om det kan anses behövligt. Läs- om du kan argumentera för dina inköp borde de kunna ges ersättning för. (Vanligt att kvinnor ges ersättning för typ sminkinköp om bagage är försenat…) köp inte mer och dyrare än behövligt/normalt för din spendering och hoppas på det bästa.

Toppen