Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Palazzi

Medlem
BREAKING: Unite union says around 700 workers at Heathrow Airport will strike for three days starting on 18 November.

Oj då! Och helgen innan så är det strejk i tunnelbanan från Heathrow (ja, egentligen alla tunnelbanelinjer). Elizabeth line och Heathrow Express verkar inte drabbas. Jag kan rapportera mer om eventuellt kaos fr.o.m. den 10:e då jag befinner mig i London.
 

Ricci

Medlem
Oj då! Och helgen innan så är det strejk i tunnelbanan från Heathrow (ja, egentligen alla tunnelbanelinjer). Elizabeth line och Heathrow Express verkar inte drabbas. Jag kan rapportera mer om eventuellt kaos fr.o.m. den 10:e då jag befinner mig i London.
Vilken tur att man drar till GLA istället, men där lär väl det också kanske bli strejk av något slag.
 

Palazzi

Medlem
Vilken tur att man drar till GLA istället, men där lär väl det också kanske bli strejk av något slag.

Man får hålla ordentlig koll vad det verkar, då de flesta trafikslag strejkar inom de närmsta två veckorna. Dock verkar de alternera mellan dessa, så åtminstone några alternativ finns per dag. Landar själv på Heathrow den 10:e men räddas av jag ska till ett hotell på gångavstånd från Liverpool Station (dit Elizabeth Line går, som iaf den dagen inte drabbas)
 

Ricci

Medlem
Man får hålla ordentlig koll vad det verkar, då de flesta trafikslag strejkar inom de närmsta två veckorna. Dock verkar de alternera mellan dessa, så åtminstone några alternativ finns per dag. Landar själv på Heathrow den 10:e men räddas av jag ska till ett hotell på gångavstånd från Liverpool Station (dit Elizabeth Line går, som iaf den dagen inte drabbas)
Jag tror det kommer vara en hel del BC-folk som kommer vara i London denna helg, så det är bra info till dem.
 

GOTBound

Medlem
Oj då! Och helgen innan så är det strejk i tunnelbanan från Heathrow (ja, egentligen alla tunnelbanelinjer). Elizabeth line och Heathrow Express verkar inte drabbas. Jag kan rapportera mer om eventuellt kaos fr.o.m. den 10:e då jag befinner mig i London.

Jag tror det kommer vara en hel del BC-folk som kommer vara i London denna helg, så det är bra info till dem.

 

GOTBound

Medlem
Strejken inställd för denna helgen, men fortfarande planerad för torsdag den 10/11.


National rail strikes planned for Saturday 5, Sunday 7 and Wednesday 9 November have been suspended.

However, due to short notice, national rail and some TfL services will still be disrupted. Check before you travel using our real-time travel tools.

The planned strike action on Thursday 10 November is still going ahead and will affect the entire London Underground network. London Overground and DLR services may be subject to last minute changes, including non-stopping at some stations shared with London Underground. National rail strikes planned for Saturday 5, Sunday 7 and Wednesday 9 November have been suspended.

However, due to short notice, national rail and some TfL services will still be disrupted. Check before you travel using our real-time travel tools.

The planned strike action on Thursday 10 November is still going ahead and will affect the entire London Underground network. London Overground and DLR services may be subject to last minute changes, including non-stopping at some stations shared with London Underground.
 
Toppen