Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Tomas E

Medlem
Fick du fram någon information om varför köerna var så pass enorma idag? Har deras höstlov startat?
Nej, det är för tidigt för höstlov med tanke på den sena starten av höstterminen (med svenska mått mätt). I mitt county är höstlovet veckan som börjar mån 24 okt, det kan möjligen diffa en vecka till andra delar av landet.

Kanske flyr de landet i största allmänhet? :)
 

Ricci

Medlem
Nej, det är för tidigt för höstlov med tanke på den sena starten av höstterminen (med svenska mått mätt). I mitt county är höstlovet veckan som börjar mån 24 okt, det kan möjligen diffa en vecka till andra delar av landet.

Kanske flyr de landet i största allmänhet? :)
Jag minns att du skrivit om det tidigare och tyvärr hade jag glömt det. :oops:
Flyger CPH-LHR-GLA på fredag 21/10 och tillbaka dagen efter och jag tyckte nog att hotellpriserna vid flygplatsen(GLA) var riktigt höga.
Men nu förstår jag och det är bara att lägga in en timme extra i buffert för säkerhetskontrollen i GLA.

Edit: Tror också att Danmark startar deras stora höstlov nästa fredag..
 
Last edited:

Mr Basic

Medlem
Nej, det är för tidigt för höstlov med tanke på den sena starten av höstterminen (med svenska mått mätt). I mitt county är höstlovet veckan som börjar mån 24 okt, det kan möjligen diffa en vecka till andra delar av landet.

Kanske flyr de landet i största allmänhet? :)
Värdefull info. Åker LGW-ARN den 24/10 så får addera lite buffert-tid.
 

Tomas E

Medlem
Värdefull info. Åker LGW-ARN den 24/10 så får addera lite buffert-tid.
Ärligt talat är det nog inte så många fler som åker på måndagen, utan det är under fredag och lördag som det är rejält tryck under 1-veckasloven. Som sagt, jag kollar bara loven i Oxfordshire, så jag vet inte om det alltid är samma vecka i London.
 

GOTBound

Medlem
Av oklar anledning är just nu Fast Track långsam på LHR T3.

Två band igång, inte överdrivet med passagerare samt personalen styr om till vanliga säkerhetskontrollen då den är snabbare enligt dem vilket inte stämmer [datapunkt , personer som lämnade fast track men kom igen efter mig som stannade kvar].
 
Last edited:

Big Birger

Medlem
SK926 från Washington till Köpenhamn igår avgick i tid, men vi blev stående i ca 30 min vid startbanans ena ände. Piloten meddelade att luftrummet stängts och att en ny rutt behövde planeras.

Vi flög onekligen en annan rutt än närmaste vägen hem. Undrar vad som hade hänt.

80CABC31-A5CC-4669-BB79-1A4A8A5D4BE1.jpeg
 

mha321

Medlem
SK926 från Washington till Köpenhamn igår avgick i tid, men vi blev stående i ca 30 min vid startbanans ena ände. Piloten meddelade att luftrummet stängts och att en ny rutt behövde planeras.

Vi flög onekligen en annan rutt än närmaste vägen hem. Undrar vad som hade hänt.

Visa bifogad bild 134366
Ryssland stängde ett par rutor över barernts hav men det borde inte påverka den flighten tycker jag. Mest troligt något relaterat till väder kanske?
 

Brandten

Medlem
Någon som vet vad som händer på OSL?

NBT002 diverted till BGO och verkar ha snurrat ett tag i närheten av OSL. Kollade avgångar och det mesta är gulmarkerat.
Dimma som vanligt i gropen eller? :)
1666788635019.png
 
Toppen