NH1 ANA Washington-Tokyo Narita
Vaknade naturligtvis upp sjukt tidigt pga tidsskillnaden. Gick ner på gymmet och körde lite löpband.
Schysst gym.
Inte lika långt som igår men lite snabbare
Tog sedan shuttlebussen ut till Dulles och checkade in. Incheckningen öppnar 3 tim innan avgång och på vanligt manér ställer personalen upp sig på rad och bugar innan de startar incheckningen
Incheckning och security gick fort. Tog tåget bort till B-gaterna där ANA flyger från.
På väg till loungen.
På Dulles har man som ANA-passagerare tillgång till Turkish Airlines och Lufthansas lounger. Jag testade inte Lufthansas utan gick direkt till Turkish.
Det är en modern och fräsch lounge som dock inte är så stor. Kan tänka mig att den kan bli full vissa tider på dagen.
Så här dags serverade de frukost med frukter, äggröra, lite sushi och bröd. I ett rum i bakdelen av loungen finns fler sittplatser.
Buffén
Scrambled egg
Sushi
Körde lite scrambled egg
Sedan lite sushi
Baren i det bakre rummet
Öppen spis (nåja, fake var det allt)
Inkommande flight var på tid. Det som är trevligt i loungen är att det är direktboarding via en dörr bredvid baren så man slipper gå ut köa.
Väl på flyget hade jag bokat plats 2A. Konfigurationen är 1-2-1 i två rader. Stolen är väldigt bred och rymlig och det skulle senare visa sig att med ANA's bäddning skulle jag sova mycket bra.
Stolen
Kabinen
Sansonite neccesär
Ett glas bubbel innan takeoff
Lång flight men som det senare skulle visa sig så blev flygtiden 12:56 istället för 14:15.
Det fanns många små fack att lägga saker i. Lite farligt dock om man inte är van vid stolen sedan tidigare. Lätt att glömma saker.
Ett fack
Ett fack till
Ytterligare ett fack
Spegel
Kontroll för stolen.
Efter takeoff blev det drinkar och AB. ANA serverade Krug som är min favorit bland NV.
Trevlig start på flygningen
Lite AB
Tog västerlänska menyn med laxcrepe och caviar som förrätt.
En klick caviar
Mellanspel med sallad
Huvudrätt. Oxfile med championsås och grillade grönsaker. Mycket gott!
Lite ost och portvin innan efterrätten
Efterrätt
Kaffe och cognac (Hennesy XO) och lite petit fours
Köpte Internet ($19,95) och kollade var min kompis (också på väg till Tokyo) höll hus. Strax norr om Mongoliet skulle det visa sig.
Lackade ur lite på att det inte var obegärnsat med Internet för 20 USD. Efter 100MB var det tvärstopp :-(
Kollade sedan film och efter det sov jag 5 timmar. När jag vaknade var det ca 2 timmar kvar.
Vi skulle landa kl 15 och med tanke på att det inte skulle bli middag förrän runt kl 21 tog jag en burgare och en öl innan landning.
Rundade av med glass
Ingen speciell eskort vid ankomst men immigration och tull gick bra. I allt tog det ca 20 minuter.
Tog sedan tåget in mot stan.
Tack för att ni hängt med så här långt. Nu är det fyra dagar i Tokyo som gäller. Lite osäker på när nästa uppdatering kommer men nästa flight är lördag kväll japansk tid - United economy till Seoul.
Nästa etapp
Palace Hotel