Senaste nytt

Tokyo med 45 timmar First och 13 timmar First Class Terminal

Fick du betala för ölen till slut? Min (förvisso begränsade) erfarenhet av "honor bar" är att de "glömmer bort" att ta betalt. Framförallt om man är statusmedlem.

• Gilla
Reactions: Gus
NH1 ANA Washington-Tokyo Narita

Vaknade naturligtvis upp sjukt tidigt pga tidsskillnaden. Gick ner på gymmet och körde lite löpband.

IMG_0975.JPG
IMG_0976.JPG

Schysst gym.

IMG_0979.JPG

Inte lika långt som igår men lite snabbare :)

Tog sedan shuttlebussen ut till Dulles och checkade in. Incheckningen öppnar 3 tim innan avgång och på vanligt manér ställer personalen upp sig på rad och bugar innan de startar incheckningen :)

IMG_0984.JPG

IMG_0981.JPG

Incheckning och security gick fort. Tog tåget bort till B-gaterna där ANA flyger från.

IMG_0985.JPG

På väg till loungen.

På Dulles har man som ANA-passagerare tillgång till Turkish Airlines och Lufthansas lounger. Jag testade inte Lufthansas utan gick direkt till Turkish.

IMG_0987.JPG

Det är en modern och fräsch lounge som dock inte är så stor. Kan tänka mig att den kan bli full vissa tider på dagen.

IMG_1001.JPG

Så här dags serverade de frukost med frukter, äggröra, lite sushi och bröd. I ett rum i bakdelen av loungen finns fler sittplatser.

IMG_1003.JPG

Buffén

IMG_0990.JPG

Scrambled egg

IMG_0989.JPG

Sushi

IMG_0992.JPG

Körde lite scrambled egg

IMG_0991.JPG

Sedan lite sushi

IMG_0994.JPG

Baren i det bakre rummet

IMG_0995.JPG

Öppen spis (nåja, fake var det allt)

IMG_0999.JPG

Inkommande flight var på tid. Det som är trevligt i loungen är att det är direktboarding via en dörr bredvid baren så man slipper gå ut köa.

Väl på flyget hade jag bokat plats 2A. Konfigurationen är 1-2-1 i två rader. Stolen är väldigt bred och rymlig och det skulle senare visa sig att med ANA's bäddning skulle jag sova mycket bra.

IMG_1004.JPG

Stolen

IMG_1006.JPG

Kabinen

IMG_1009.JPG

IMG_1010.JPG

Sansonite neccesär

IMG_1011.JPG

Ett glas bubbel innan takeoff

IMG_1012.JPG

Lång flight men som det senare skulle visa sig så blev flygtiden 12:56 istället för 14:15.

Det fanns många små fack att lägga saker i. Lite farligt dock om man inte är van vid stolen sedan tidigare. Lätt att glömma saker.

IMG_1013.JPG

Ett fack

IMG_1016.JPG

Ett fack till

IMG_1017.JPG

Ytterligare ett fack

IMG_1018.JPG

Spegel

IMG_1019.JPG

Kontroll för stolen.

Efter takeoff blev det drinkar och AB. ANA serverade Krug som är min favorit bland NV.

IMG_1031.JPG

Trevlig start på flygningen

IMG_1034.JPG

IMG_1035.JPG

Lite AB

IMG_1037.JPG

Tog västerlänska menyn med laxcrepe och caviar som förrätt.

IMG_1040.JPG

En klick caviar

IMG_1041.JPG

Mellanspel med sallad

IMG_1042.JPG

Huvudrätt. Oxfile med championsås och grillade grönsaker. Mycket gott!

IMG_1043.JPG

Lite ost och portvin innan efterrätten :)

IMG_1045.JPG

Efterrätt

IMG_1046.JPG

Kaffe och cognac (Hennesy XO) och lite petit fours

IMG_1051.PNG

Köpte Internet ($19,95) och kollade var min kompis (också på väg till Tokyo) höll hus. Strax norr om Mongoliet skulle det visa sig.

IMG_1056.JPG

Lackade ur lite på att det inte var obegärnsat med Internet för 20 USD. Efter 100MB var det tvärstopp :-(

Kollade sedan film och efter det sov jag 5 timmar. När jag vaknade var det ca 2 timmar kvar.

IMG_1057.JPG

Vi skulle landa kl 15 och med tanke på att det inte skulle bli middag förrän runt kl 21 tog jag en burgare och en öl innan landning.

IMG_1058.JPG

Rundade av med glass :)

IMG_1059.JPG

Ingen speciell eskort vid ankomst men immigration och tull gick bra. I allt tog det ca 20 minuter.

IMG_1060.JPG

Tog sedan tåget in mot stan.

IMG_1061.JPG

Tack för att ni hängt med så här långt. Nu är det fyra dagar i Tokyo som gäller. Lite osäker på när nästa uppdatering kommer men nästa flight är lördag kväll japansk tid - United economy till Seoul.

Nästa etapp

Palace Hotel

Spännande rapport! Väntar på fortsättningen!

Är det inte lite märkligt att ANA erbjuder eskort från flygplanet på hemmabaserna? När man ankommer med Lufthansa är det en representant som möter upp. Likaså vid avgång.

Toppen