Senaste nytt

Tokyo hösten 2021. Fixa dotterns"First First"

Så bra! Då hade Awardfares felaktig information, för enligt dem så är NH203 som avgår kl 00:50 den nya, men NH223 som avgår kl 11:00 är gamla. Kollade direkt via ANA:s hemsida och där framgår att det är nya på båda avgångarna så tack för heads up!
För några år sedan så var det dock mycket begränsad servering på midnattsavgången. Bara en varning.

Jag har jagat First-biljetter med ANA under hösten, och vid många tillfällen när det sett ut som om det fanns tillgänglighet gick det ändå inte att boka. Speciellt när det var biljetter som var nära ett knappt år fram i tiden. Oavsett vilken agent jag pratade med.

Så jag vill bara flagga för att det kanske inte går att boka dem, även om de ser ut att finnas. Men håller tummarna att det löser sig för dig.

Jag lyckades hitta 2 biljetter med NH223 i slutet av september efter kanske 10 försök.
Tråkigt, jag har aldrig haft problem, men visst försvinner platser snabbt, i synnerhet de om ca ett år. Jag bokade en back up till aprilresan som känns mer och mer tvek och i förra veckan bokades resa 21/11. Stämde med united (via awardfares)

Har idag försökt boka detta men det sprack tyvärr på endast 1 first-plats på ANA ORD-HND. Skulle ju vilja nypa LAX-HND istället men positionering dit finns ingenting med flypremiumrabatt, och är inte supertaggad på att kuska ekonomi hela vägen till Los Angeles.....

Har idag försökt boka detta men det sprack tyvärr på endast 1 first-plats på ANA ORD-HND. Skulle ju vilja nypa LAX-HND istället men positionering dit finns ingenting med flypremiumrabatt, och är inte supertaggad på att kuska ekonomi hela vägen till Los Angeles.....
Trist att någon annan hunnit före att boka en av två platser. Helt klart en nackdel för oss med eurobonus som inte kan boka online.

Det går ju att få connection i USA på samma biljett kostar typ inget extra, men det blir 4h ekonomi då till LA på morgonen.
Screenshot_20201214-135725_Chrome.jpg

BAM! :) Så var utresan bokad. Ett massivt tack till @palmen som väckte tanken på att åka den östra vägen. There is bubbly coming your way! Nu kvarstår att försöka hitta en hemresa "den vanliga vägen". Det enda som erbjöds vid dagens samtal (i Biz) var med TK.

Bokad utresa:
ARN-ORD (SK Plus)
ORD-LAX (UA Eco)
LAX-HND (NH First)

Idealiskt vore att åka hemåt söndagen den 7/11-2021. Förslag mottages gärna!

map

BAM! :) Så var utresan bokad. Ett massivt tack till @palmen som väckte tanken på att åka den östra vägen. There is bubbly coming your way! Nu kvarstår att försöka hitta en hemresa "den vanliga vägen". Det enda som erbjöds vid dagens samtal (i Biz) var med TK.

Bokad utresa:
ARN-ORD (SK Plus)
ORD-LAX (UA Eco)
LAX-HND (NH First)

Idealiskt vore att åka hemåt söndagen den 7/11-2021. Förslag mottages gärna!

map
Kul att ni kunnat boka.
SAS har som sagt bara lagt in flighter i GDSen fram till 30e oktober. Från 31a oktober och framåt finns inget alls nu planerat. Det kommer säkert att skapas upp "snart" (jag gissar innan jul) men skulle ju även kunna bli i början på nästa år.

Ett tips kan vara att skapa konto på Expertflyer och lägga bevakning på önskat datum för hemresa med SAS, då kan du få ett mail när det kommer in i systemet och kan då kolla award möjlighet. Kommer säkert komma info på BC när dessa dykre upp och eventuella awardplatser som släpps då kommer nog gå på några minuter gissar jag.
Detta skulle även kunna fungera för att resa ut på söndag 31 oktober till Chicago eller LAX, har ni tur får ni 2 platser på SAS direkt-flighter då där väl biljetterna släpps.

Det brukar aldrig vara problem att komma hem från Asien, brukar alltid finnas något alternativ i business om man kan tänka sig ett stopp på vägen inom Asien. Du kan ju säkra upp med Turkish bara för att ha något, men personligen skulle jag inte vara orolig för hemresan, den kommer med största sannolikhet att lösa sig. Om inte annat så går det ju boka sas ekonomi enkelresa med poäng även om värdet är sjukt dåligt, det lär dock finnas minst plus att tillgå om man bokar relativt snabbt efter platserna släppts.

SAS har som sagt bara lagt in flighter i GDSen fram till 30e oktober. Från 31a oktober och framåt finns inget alls nu planerat. Det kommer säkert att skapas upp "snart" (jag gissar innan jul) men skulle ju även kunna bli i början på nästa år
Vad kvalificerar du den "troelsen" på?

Vad kvalificerar du den "troelsen" på?
Att normalt sätt så laddas GDSerna minst 330 dagar i förväg, vilket nu inte är fallet och det är inget jag varit med om tidigare.
Så fort vinter 21/22 programmet är bestämt så borde det släppas, även om det självklart kan komma förändringar. När SAS har detta klart vet nog bara de som jobbar med detta, men min gissning är att det sker inom en månad i alla fall och jag gissar på att det sker innan jul.
Om folk inte kan boka biljetter så får inte SAS in några pengar heller. Det ligger i alla flygbolags intresse att ha sina planerade avgångar uppe för försäljning så länge som möjligt.

Att normalt sätt så laddas GDSerna minst 330 dagar i förväg, vilket nu inte är fallet och det är inget jag varit med om tidigare.
Så fort vinter 21/22 programmet är bestämt så borde det släppas, även om det självklart kan komma förändringar. När SAS har detta klart vet nog bara de som jobbar med detta, men min gissning är att det sker inom en månad i alla fall och jag gissar på att det sker innan jul.
Om folk inte kan boka biljetter så får inte SAS in några pengar heller. Det ligger i alla flygbolags intresse att ha sina planerade avgångar uppe för försäljning så länge som möjligt.
Precis, "normalt" har väl nu blivit "annorlunda". Där man INTE kan tro, hoppas, tänka eller förvänta sig att det ska vara som innan.? Snälla, håll allt hopp inom Istället för att skriva ut på forum. Vi vet ingenting om hur flygbolagen tänker nu. Nog för att Sveriges brain trust samlats här, men vi vet ingenting om morgondagen.

Toppen