Senaste nytt

Tokyo 24H - Tips sökes!

Har för mig att ANA har fyra specialflyg. Ett Star Wars (Yoda sitter vid buffedrickan och man fick förr åtminstone något cert om att man flugit det här planet ). Två är Pokemon flyg men vad det fjärde är har jag ingen aning om. Däremot vet jag att flygfantaster flörsöker få flyga med endera av dessa specialflyg. Grattis!!
Edit; Två Star Wars och två Pokkemon har de i flottan.
Glöm inte deras Hello Kitty-plan.

Edit : Eller det är EVA?

Yoda sitter vid buffedrickan
Nähä du, nu sitter han och stirrar rakt på mig!
Take photos, you will.

image.jpg

Fick också lite schysta muggar i papp efter att jag frågade om jedimästaren.

Attachments

• IMG_4819.jpeg
    IMG_4819.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 159
Vi har varit här i ungefär 2 timmar och håller redan på att ångas upp, tänk Tillbaka till Framtiden när Marty Mcfly är på väg att upplösas i tomma intet.

Vi bestämde oss för att gå från Shibuya till Harajuku och halvvägs dit började det kännas som ett dåligt beslut. Nu är vi strandsatta på ett café vid Meiji-templet tills vi återfått normal kroppstemperatur. Tanken är att pinna vidare mot Shinjuku härnäst men vi får se.

Be för oss.

Attachments

• IMG_4838.jpeg
    IMG_4838.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 121
  • IMG_4841.jpeg
    IMG_4841.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 101
  • IMG_4847.jpeg
    IMG_4847.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 160
Vi har varit här i ungefär 2 timmar och håller redan på att ångas upp, tänk Tillbaka till Framtiden när Marty Mcfly är på väg att upplösas i tomma intet.

Vi bestämde oss för att gå från Shibuya till Harajuku och halvvägs dit började det kännas som ett dåligt beslut. Nu är vi strandsatta på ett café vid Meiji-templet tills vi återfått normal kroppstemperatur. Tanken är att pinna vidare mot Shinjuku härnäst men vi får se.

Be för oss.

Varmt eller hur? Lämnar strax Hilton i Shinjuku för Shibuya, hoppas regnet i em kyler ner lite

Be för oss.

Somsagt inomhusaktiviteter behövs..

Fortsättning, 18:32: Vi har paddlat runt i värmen från Shibuya, till Harajuku och nu äntligen Shinjuku. Käkade på ett ramen-ställe i Harajuku och den smaken ska gudarna veta kommer jag sakna resten av livet herre-hjärtanes. Därefter lite fluffiga pannkakor som grädden på det berömda moset. Efter det spurtade vi iväg till Government Building för lite utsikt - orimligt glest för en så varm dag, men det uppskattade bara vi. Upp och ned på 20 min, max. Där uppe bestämde vi dock oss för att göra en liten rokad, att köra spa-besöket på dagen för att kunna erövra natten, så nu har vi båda tupplurat i 2-3h och känner oss helt återställda (nåja, får hänvisa till vedertagna omständigheter om ni ej tror på föregående påstående).

Nu… är jag törstig. Nu vill jag dricka öl och testa det där ”sushi” som alla pratar om. Hur rå fisk kan vara lockande förstår jag inte. (OBS: försök till humor)

Därefter matpaus innan teppanyaki. Sen får vi se vart natten tar oss. Kanske vråla i en mick. Live karaoke i Shinjuku?

Attachments

• IMG_4857.jpeg
    IMG_4857.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 152
  • IMG_4865.jpeg
    IMG_4865.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 148
  • IMG_4868.jpeg
    IMG_4868.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 133
  • IMG_4880.jpeg
    IMG_4880.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 124
  • IMG_4881.jpeg
    IMG_4881.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 125
  • IMG_4889.jpeg
    IMG_4889.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 127
  • IMG_4897.jpeg
    IMG_4897.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 133
Ta o kolla in en donki butik nu. Finns en mega i shibuya och en två vanliga i shinjuku.
Japansk galenskap :p
Nu är den värsta hettan över, men kylande våtservetter :)

Ta o kolla in en donki butik nu. Finns en mega i shibuya och en två vanliga i shinjuku.
Japansk galenskap :p
Nu är den värsta hettan över, men kylande våtservetter :)
Det var välbehövligt med spa-besök och att ducka värsta hettan. Nu har vi tagit ett varv via Sushihimlen med låg-mellan- och hög-fettstonfisk, samt lite annat smått och gott.

Härnäst: Godzilla-statyn, Golden gai, Karaoke, Arkad och sist donki innan vi rullar tillbaka mot Haneda. Ca 7 timmar kvar!

Edit: Och så GIVETVIS en stor näve wagyu ska inmundigas därimellan någonstans.

Attachments

• IMG_4900.jpeg
    IMG_4900.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 120
  • IMG_4906.jpeg
    IMG_4906.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 116
  • IMG_4909.jpeg
    IMG_4909.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 118
  • IMG_4908.jpeg
    IMG_4908.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 123
  • IMG_4915.jpeg
    IMG_4915.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 121
Det var välbehövligt med spa-besök och att ducka värsta hettan. Nu har vi tagit ett varv via Sushihimlen med låg-mellan- och hög-fettstonfisk, samt lite annat smått och gott.

Härnäst: Godzilla-statyn, Golden gai, Karaoke, Arkad och sist donki innan vi rullar tillbaka mot Haneda. Ca 7 timmar kvar!

Edit: Och så GIVETVIS en stor näve wagyu ska inmundigas därimellan någonstans.
Vilken härlig energi ni har! Bra jobbat!

Toppen