Senaste nytt

Tjänsten Covidbevis.se öppnar den 1 juli klockan 9.00

...och att 250 000 pers redan hämtat ut bevis.
Tja, ifall inte komplett info finns på bevisen kunde de ju lika gärna skicka ut någon digital version av begagnat dasspapper? :rolleyes: Det kommer att bli väldigt många bevis eftersom jag kommer att ladda ner minst ett per dag för att kolla om min saknade dos har kommit in, tills beviset är korrekt. Det är då inte ett tecken på att beviset funkar bra...
 
Nu står det istället så här:

Jag ser inte alla mina vaccinationsdoser i mitt covidbevis, vad ska jag göra?

Du bör kontakta din vaccinatör, för att undersöka att bägge dina doser har blivit inrapporterade. Det ska ta maximalt sju dagar innan vaccindoserna har inrapporterats till Nationella vaccinationsregistret.

Det är regionerna som är ansvariga för att registrera vaccinationer i Nationella vaccinationsregistret, där informationen hämtas till covidbevis. Varje region anlitar i sin tur många olika vaccinatörer.


Så e-Hälsomyndigheten rekommenderar alltså att man ska direktkontakt med de som sköter vaccinationscentralerna, trots att man åtminstone i Stockholm egentligen inte har någon direktkontakt med dem utöver det fysiska besöket? All bokning/avbokning går ju via regionens app. Jag tror det här är upplagt för kaos och intressant att det inte letat sig ut i medierna än.

Dom vill alltså inte bli kontaktade när dom upptäckte att folk började kontakta dom!

Jag skall nog ta och ringa regionens telefonnummer för bokning av vaccinationer då vi inte har kontakt med enskilda vaccinatörer.
 
Nu står det istället så här:

Jag ser inte alla mina vaccinationsdoser i mitt covidbevis, vad ska jag göra?

Du bör kontakta din vaccinatör, för att undersöka att bägge dina doser har blivit inrapporterade. Det ska ta maximalt sju dagar innan vaccindoserna har inrapporterats till Nationella vaccinationsregistret.

Det är regionerna som är ansvariga för att registrera vaccinationer i Nationella vaccinationsregistret, där informationen hämtas till covidbevis. Varje region anlitar i sin tur många olika vaccinatörer.


Så e-Hälsomyndigheten rekommenderar alltså att man ska direktkontakt med de som sköter vaccinationscentralerna, trots att man åtminstone i Stockholm egentligen inte har någon direktkontakt med dem utöver det fysiska besöket? All bokning/avbokning går ju via regionens app. Jag tror det här är upplagt för kaos och intressant att det inte letat sig ut i medierna än.

Dom vill alltså inte bli kontaktade när dom upptäckte att folk började kontakta dom!

Jag skall nog ta och ringa regionens telefonnummer för bokning av vaccinationer då vi inte har kontakt med enskilda vaccinatörer.

Jag kollade nu och det står fortfarande så:

upload_2021-7-1_15-31-58.png
 
Toppen