Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Vilken årsmodel av bmw??

Gärna vilken serie har du??
2016 - X3 2-litern

Sony Xperia Z1. Möjligt att det fungerar bättre med iPhone, men har svårt att se hur det skulle gå enklare att se t ex lokalt väder (för de som inte tittar ut) bara för att telefonen byts. Som det är nu så krävs det ca 10-tal klick, bristfällig koncentration på trafiken och kanske totalt 1min i väntetid innan det dyker upp i bilens display. Vad jag förstår så står telefonen bara för internetkopplingen, det förskräckliga användargränssnittet i bilen lär ju inte förändras beroende på telefonmodell.

Å andra sidan så verkar de flesta biltillverkare ligga ett antal år bakom telefontillverkarna när det gäller användargränssnitt och funktioner.

Bättre att investera i en bra telefon/pad-hållare än att lägga pengar på in-car entertainment/NAV. I övrigt är jag mycket nöjd med BMW!
Kör du Docka, Aux eller Blue Toth ?
Själv har jag Docka'n
Testade igår, inte med Spotify men med "Musik" och har inga problem. Allt jag har liggande där får jag upp i displayen och styr med rattknapparna. Spellistor får jag även upp i Heads Up-Displayen.
Inga väntetider eller liknande hos mig.

Har för mig att man även har krav på vissa tillägg för att allt skall fungera ordentligt.

Kör du Docka, Aux eller Blue Toth ?
Jag kör BT. Har ej NAV och tyckte inte det var värt pengarna att välja professional BT (dvs docka. Som måste vara modellanpassad). Har min mobil ansluten via BT men laddar via USB (vilket tydligen kostar betydligt mer än en kan tro).

Musik, telefoni och allt sånt fungerar finfint. Spotify fungerar sådär (bra uppspelning och styrning via ratten men uppdateras inte alltid i displayen). Övriga "tjänster" är i stort sett värdelösa (väder, nyheter, twitter/fb-flöden, POIs, osv).

För köpare av BMW rekommenderar jag alltså att nöja sig med standard BT, men skippa "Connected Drive". Remote BMW är kanske kul (tuta/blinka/låsa via appen), men kräver nog värmare i bilen för att vara riktigt användbar (vilken alltså då styrs via appen).

Mars blir en intressant månad. Dels så är det Genevemässan (jag hoppas på några godbitar), men sen är det också¨presentationen av Teslas billigare "model 3" (enligt uppgifter igår).

Model 3 ska kosta 35k $ utan statliga subventioner. Förut gällde ju faktor 10 för svenskt pris, men nu tycks det vara nästan 11.
Borde betyda ca 380k - 40k SEK = 350k
Elbil är inte riktigt min melodi, men för det priset och lågt förmånsvärde kan det vara intressant :)

Nu har jag äntligen bestämt mig, efter månader av velande. D
Det vart en Mitsubishi L200 Business dubbel hytt med kåpa och "extra allt". kommer om en dryg vecka.
Får se hur det blir att köra pickis.... :)

Mars blir en intressant månad. Dels så är det Genevemässan (jag hoppas på några godbitar), men sen är det också¨presentationen av Teslas billigare "model 3" (enligt uppgifter igår).

Model 3 ska kosta 35k $ utan statliga subventioner. Förut gällde ju faktor 10 för svenskt pris, men nu tycks det vara nästan 11.
Borde betyda ca 380k - 40k SEK = 350k
Elbil är inte riktigt min melodi, men för det priset och lågt förmånsvärde kan det vara intressant :)

Får vi se om de kan göra så att det går att sitta i dem också. Som det är nu fixar jag inte Teslans inredning och stolar. Lika inspirerande som 67:ans Gaz
Är sugen på elbil, men vill upp i 70 mil räckvidd och en trivsam inredning innan jag är villig att slå till.

Får vi se om de kan göra så att det går att sitta i dem också. Som det är nu fixar jag inte Teslans inredning och stolar. Lika inspirerande som 67:ans Gaz
Är sugen på elbil, men vill upp i 70 mil räckvidd och en trivsam inredning innan jag är villig att slå till.
Tyvärr för väl denna 35 mil också....

Det vill jag oxå men hur ofta kör man 70 mil utan att stanna 30 min??

Toppen