Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Hej!

Jag har en kompis som kör exakt en sån. Med massagestol! Den är ganska ok i utförandet tycker jag. Nackdelarna är nog vägbullret och potentiellt ras på DSG7an. Ställer man förmånsvärde mot bil så är den inget dumt val alls. Berätta gärna mer när du kört lite sen.

Oerhört nyfiken på statistik för rasrisk på en DSG låda (oavsett modell) om bilen INTE går som Taxi. Jag hävdar att det är skrämselpropaganda och har kört DSG utan några som helst problem i 7000 mil under 2 års tid nu. De gånger jag haft bilen på verkstad har det varit för intervall service och teknikern jag pratat med då gällande lådan hade ALDRIG fått in en privatbil för byte av låda efter DSG-ras.

• Gilla
Reactions: ejm
Har varit runt och tittat lite, Navara har aldelens för dåligt baksäte och som sagt det kommer en ny modell strax.
Tittade även på en Ranger, den var nog närmare det jag jade tänkt mig, han inte provköra så det får bli till veckan.
Ska nog även ta en titt på Amarok, hade missat att det var fullt avdragsbar moms på Pickisar!
visp så vart kalkylen lite mer possitiv.

Edit: Ranger kommer tydligen också i uppdaterad version 2016 så det är mycket på G.

Edit 2: man får ju inte dra nått med vanligt körkort så nu är jag inskrien på min gamla körskola för att ta ett BE... :)

Vad går upp mot känslan av första turen i ny bil?!? Plockade i veckan ut en ny "tjänstesläde", denna gång blev det en Volvo XC60 D4 AWD Summum med lagom mycket lull-lull därtill. I för året (2016) ny färg, Osmium grey. Kan rekommendera kulören skarpt, passar speciellt bra för de större bilarna som t.ex. just XC60 och XC90.

Oerhört nyfiken på statistik för rasrisk på en DSG låda (oavsett modell) om bilen INTE går som Taxi. Jag hävdar att det är skrämselpropaganda och har kört DSG utan några som helst problem i 7000 mil under 2 års tid nu. De gånger jag haft bilen på verkstad har det varit för intervall service och teknikern jag pratat med då gällande lådan hade ALDRIG fått in en privatbil för byte av låda efter DSG-ras.

Hej!

Här är ett försäkringsbolag som uttalar sig. De har ju åtminstone nån slags statistik via sina försäkringaärenden.

Volkswagens DSG-skador drabbar alla! | Konsument | Teknikens Värld

Mycket vill ha mer och han där nere vill ha fler...
Nu vart jag sugen på att importera en F150, det verkar ju bli bra pris trots dollarkurs, men den är nog för stor, törstig och onödig...men verkar ju kul!
Vill man förenkla importen kan du köpa den på Island. Tull samt moms måste betalas men i övrigt är det som att ta in bil från ett EU-land.
Ford.is
- Pallbílar
- Ford F150
- Um F150

Fordonsimport frn brjan till slut - transportstyrelsen.se

Toppen