Valley
Medlem
Danni - Din fråga har du indirekt redan svarat på - 530 dA (xDrive) !
Var i slutändan inte något svårt val trots prislappen (530dT xDrive). Satte själv säkerhet i första hand. Konstant 4-Hjulsdrift och motor som tillåter mig köra om alla jävla lastbilar som väldigt ofta måste ligga både 2 o 3 i rad utan mellanrum.
Därefter var det största möjliga komfort (i o f s ett starkt individuellt begrepp) Konkurrenterna kan dock se sig i stjärnorna efter att nå upp till BMW Komfortstol. Inte ens en S-Klass kan matcha
Med tanke på 3 riktiga grisväderresor i SE och NO nu så är jag övertygad om att det är värt varenda liten extrakrona. Drivningen är kanon om man kör som jag gör medans styrningen tyvärr är lite väl taskig för en bil av detta slag, om man inte kör sportläge.
Vill man köra full attack kommer en Audi fungera bättre.
Förbrukningen är klart acceptabel. Rekord med sommardäck Karlstad - Oslo T&R - 0,55. Normalkörning nu under vintern ligger och pendlar vid långkörning på 0,62 (Karlstad - Stockholm E18, bra väder) - 0,78 (Karlstad - Stockholm E18/E20, skitväder) beroende på väglag och lite på mig själv.
Min 520dTA grejade jag på 0,51 (Ronneby - Karlstad, Karlstad - Ljungskile) och 0,52 (Karlstad - Oslo)
Slutliga valet stod mellan ML 350CDI och just Beamern. Men jag vet hur fruktansvärt svårt det är att bli av med en SUV oavsett modell. Blir ordentligt dyrt i slutändan. Så då skall man inte betala själv.
Eftersom jag denna gång ville ha en vit och jag inte har några beteckningar på den, kan man utan problem ta den för den enklaste 5-serien.
520'n var också acceptabel ur kostnadssynpunkt. 30,-/mil totalt exkl. momseffekt. Såldes med strax över 9 000 mil på mätaren och 19 månader gammal.
Var i slutändan inte något svårt val trots prislappen (530dT xDrive). Satte själv säkerhet i första hand. Konstant 4-Hjulsdrift och motor som tillåter mig köra om alla jävla lastbilar som väldigt ofta måste ligga både 2 o 3 i rad utan mellanrum.
Därefter var det största möjliga komfort (i o f s ett starkt individuellt begrepp) Konkurrenterna kan dock se sig i stjärnorna efter att nå upp till BMW Komfortstol. Inte ens en S-Klass kan matcha
Med tanke på 3 riktiga grisväderresor i SE och NO nu så är jag övertygad om att det är värt varenda liten extrakrona. Drivningen är kanon om man kör som jag gör medans styrningen tyvärr är lite väl taskig för en bil av detta slag, om man inte kör sportläge.
Vill man köra full attack kommer en Audi fungera bättre.
Förbrukningen är klart acceptabel. Rekord med sommardäck Karlstad - Oslo T&R - 0,55. Normalkörning nu under vintern ligger och pendlar vid långkörning på 0,62 (Karlstad - Stockholm E18, bra väder) - 0,78 (Karlstad - Stockholm E18/E20, skitväder) beroende på väglag och lite på mig själv.
Min 520dTA grejade jag på 0,51 (Ronneby - Karlstad, Karlstad - Ljungskile) och 0,52 (Karlstad - Oslo)
Slutliga valet stod mellan ML 350CDI och just Beamern. Men jag vet hur fruktansvärt svårt det är att bli av med en SUV oavsett modell. Blir ordentligt dyrt i slutändan. Så då skall man inte betala själv.
Eftersom jag denna gång ville ha en vit och jag inte har några beteckningar på den, kan man utan problem ta den för den enklaste 5-serien.
520'n var också acceptabel ur kostnadssynpunkt. 30,-/mil totalt exkl. momseffekt. Såldes med strax över 9 000 mil på mätaren och 19 månader gammal.