Danni Efraim
Medlem
Polaren har provat får Passat Variant 170HK TDI R-line med massor av lull-lull. Givetvis med fyrhjulsdrift och DSG-låda. Det är den han har fått som bild av en bra förmånsbil. Och den är rätt skön att köra i taskiga väglag.
Det är väl svårt att säga att han egentligen har en kravbild. Han har just idag en gammal V40 som inte är så mycket att hänga i (h)julgranen och han ville ha något nyare och lite roligare. Men jag tror att han kommer att prioritera "rolig" högre än billig och det blir inte jätteroligt i de ramar han har. Hade inte CO2-kraven funnits hade det gått att göra något som vore värt det, men nu känns det som att man får något som inte är riktigt vad han troligen vill ha för en ganska dyr peng.
Ja, den bilen är ju snudd på den perfekta tjänstebilen. Själv hade jag rekommenderat att ta den i Alltrack-utförande - den har mycket bättre fjädring som är seriöst kompetent. Eller, just det, han kunde inte det heller för CO2-kraven
Men om det är där ribban är satt så tror jag tyvärr det kan bli svårt att matcha det. En TSI160 MultiFuel är bra, men inte tillnärmelsevis lika bra. Klart, han kan ju provköra och se själv. Det är ju samma bil i grund och botten. Med DCC-fjädringen och massa skojiga tillval så blir det en riktigt schysst bil det också.