Delvis att göra en bra affär. Då jag har fri laddning, så har jag i princip fått betalt för att köra bilen 3000 mil. Perfekt att nollställa mätarställningen genom detta bytet - men även få ner försäkringskostnaden. Att vara 28 år, bo i storstan, och ha en bil med hög effekt är ingen bra kombo

Vid nyköp av Tesla så får man 25% rabatt på Trygg-Hansa. Det gör skillnad för mig.
Det är lite skillnad på min M3LR Juni 2021 och de nya. Bland annat ny processor (
Ryzen vs Intel), men också uppvärmda vindrutetorkare. Annars ingen större skillnad.
MYLR (MiC) har dubbelglass i fram. MYP (MiG) har dubbelglas i fram och bak. Det påverkar såklart ljudnivåerna. Jag har dock personligen inte testat MYP.
Ljudnivån i MYLR som jag tidigare testat är mycket bättre än i min M3LR 2021. Byter du till en riktig EV så är ljudbilden något som du måste anpassa dig till (i nuläget). Det är ju tystare runtom, så det låter mer. Men det finns enkla sätt att fixa ljuddämpning. Exempelvis specifika däck, men även att isolera hjulhuset.
Dämpningen på M3 tycker jag är riktigt skön. på MY är mer styv, och nästa så långt ifrån luftfjädring du kan komma. Den skulle kunna vara lite mjukare på MY.