Dreamliner
Medlem
Vad jag hört så påverkar det tyvärr inte förmånsvärdet.Vad kan man gissa att Volvos nya mildhybrider landar på i förmånsvärde, nån som har koll?
Vad jag hört så påverkar det tyvärr inte förmånsvärdet.Vad kan man gissa att Volvos nya mildhybrider landar på i förmånsvärde, nån som har koll?
Kreditkort vet jag inte men debitkort har jag betalat med.Vad kan man gissa att Volvos nya mildhybrider landar på i förmånsvärde, nån som har koll?
En annan fråga också, har nån nånsin hört om nån bilhandlare som accepterar kreditkortsbetalningar för kontantinsatsen?
Stämmer. Nya Audi A6 är en s.k. mildhybrid och fick inga nedsättningar i förmånsvärde.Vad jag hört så påverkar det tyvärr inte förmånsvärdet.
Är inte Toyota RAW4 också en mildhybrid? Har fått intrycket att den är nedsatt?Stämmer. Nya Audi A6 är en s.k. mildhybrid och fick inga nedsättningar i förmånsvärde.
Toyota RAV4 erbjuds i hybrid, ja. Den har nedsatt förmånsvärde.Är inte Toyota RAW4 också en mildhybrid? Har fått intrycket att den är nedsatt?
Bilförmånsberäkning | Skatteverket
Såg också att man fortfarande fjantar sig med förbrukningssiffror på sina hybrider. T ex går Volvo ut med att deras XC 60 skulle dra 0,18/mil
Det beror väl på hur långt du kör. Klarar du dig med 80hk och 5-6mil så är förbrukningen 0l/mil. Synd bara att de är framhjulsdrivna med eldrift på bakhjulen.Bilförmånsberäkning | Skatteverket
Såg också att man fortfarande fjantar sig med förbrukningssiffror på sina hybrider. T ex går Volvo ut med att deras XC 60 skulle dra 0,18/mil
Det beror väl på hur långt du kör. Klarar du dig med 80hk och 5-6mil så är förbrukningen 0l/mil. Synd bara att de är framhjulsdrivna med eldrift på bakhjulen.
Miljön mår väl bra av det och många pendlare ser ekonomiska fördelar.Jo men om jag aldrig åker mera än så är det ännu mer ologiskt med hybrid. Lik förbannat måste man ju hålla efter förbränningsmotorn.