Senaste nytt

Tjänstebilstråden

matado

Medlem
Funderar på att byta nuvarande BMW X5 40e hybrid till nya X5 45e hybrid som har bättre batteri.

Någon som kan rekommendera en bra BMW ÅF där det går att pruta bra? Samt tips på medlems rabatter etc? Såg att man kan få 10% rakt av när man är medlem i Företagarna:

"10 procent rabatt på ordinarie pris vid köp av en ny tjänstebil från BMW och 5 procent rabatt på ordinarie pris vid köp av ny BMW i3. Du får även 10 procent rabatt på fabriksmonterad utrustning, dock ej nettoprissatta utrustningspaket. "
 

Valley

Medlem
Funderar på att byta nuvarande BMW X5 40e hybrid till nya X5 45e hybrid som har bättre batteri.

Någon som kan rekommendera en bra BMW ÅF där det går att pruta bra? Samt tips på medlems rabatter etc? Såg att man kan få 10% rakt av när man är medlem i Företagarna:

"10 procent rabatt på ordinarie pris vid köp av en ny tjänstebil från BMW och 5 procent rabatt på ordinarie pris vid köp av ny BMW i3. Du får även 10 procent rabatt på fabriksmonterad utrustning, dock ej nettoprissatta utrustningspaket. "

Mina vänner på Autowåx (Karlstad) kanske kan vara något
 

Patrik

Medlem
Beställt BMW 3-serie Touring Innovation Edition, blev privatköp denna gång, så off-topic... ;-) Anledning: 7.000+kr i förmånsvärde och välrabatterat nu när nya generationen kommer efter sommaren, vilken ser ut att bli dyrare utan att ge något som kändes värt det i mina ögon.
 

Marcus01

Medlem
Byter jobb och då dags för ny bil. Basbelopp är lite svävande men jag räknar med runt 8, kanske tom 8,5. Väntar även på info gällande leasingbolag som företaget använder. Vi har en förstabil i familjen men min kommer ändå behöva rulla ganska mycket både i jobb och fritid. 2 barn, 9 och 12 som håller på mycket med sport, dvs bör finnas plats i bilen. Kan gärna tänka mej en hybrid/ laddhybrid eller liknande för att hålla nere förmånsvärdet. Provkörde faktiskt en Lexus NX nu under dagen, aldrig kört någon tidigare och tyckte den kändes ok men tyckte den var lite "skrikig" vid acceleration samt lite trög. Tar gärna emot tips!
 

Palazzi

Medlem
En vän till mig har en Cupra Ateca för 8.5 basbelopp. Tyckte den levererade rätt mycket för pengarna (utrymme och motor). Möjligen lite skrikig design..
 

Valley

Medlem
Beställt BMW 3-serie Touring Innovation Edition, blev privatköp denna gång, så off-topic... ;-) Anledning: 7.000+kr i förmånsvärde och välrabatterat nu när nya generationen kommer efter sommaren, vilken ser ut att bli dyrare utan att ge något som kändes värt det i mina ögon.

2-liters bensinspisen?
Detta är ett erbjudande som jag själv går och sneglar på. Och jag kommer då lägga den privat jag också.
 
Toppen