Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Men hur är det med elbilar ?
Någon som lägger lite mil per år som har börjat fundera på att gå över till eldrift?
Och hur ställer sig arbetsgivarna som skall vara så miljövänliga när det gäller utsläpp i övrigt. Är det totalt kalla handen för de tycker de är för dyra?
Väntar med spänning på vad MB pris blir. Såg en indikation för England på GBP 55.000

Kan själv tänka mig ett skifte. Men jag önskar att kunna ta mig 70 mil på en laddning oavsett årstid.

Men hur är det med elbilar ?
Någon som lägger lite mil per år som har börjat fundera på att gå över till eldrift?

Jag kör ca 4000 mil per år ungefär och har med hjälp av elektronisk körjournal och en massa annan data skickat iväg det till en hjälpsam kille på Nissan Leaf forumet på Facebook som gjorde en snabb beräkning att jag till och med kunde räkna hem en Tesla.

Min gräns ligger på 20 mil för att ha en fungerande vardag och hoppas det dyker upp många nyheter under 2019. Tycker Hyundai Kona ser bra ut både utseende och teknisk specifikation.

Tycker också att Kona verkar vettig. Lånade en kollegas Ioniq en vecka när han var i Grekland och blev faktiskt riktigt imponerad även av den. Något för litet bagageutrymme för min del kanske och en aning för kort räckvidd, 19-22 mil i verklig körning, beroende på vägval och utomhustemperatur. I övrigt känns det verkligen som att Hyundai har lärt sig att bygga riktigt bra bilar.

Jag kör ca 4000 mil per år ungefär och har med hjälp av elektronisk körjournal och en massa annan data skickat iväg det till en hjälpsam kille på Nissan Leaf forumet på Facebook som gjorde en snabb beräkning att jag till och med kunde räkna hem en Tesla.

Min gräns ligger på 20 mil för att ha en fungerande vardag och hoppas det dyker upp många nyheter under 2019. Tycker Hyundai Kona ser bra ut både utseende och teknisk specifikation.
Jag har kört en e-Golf ett drygt år nu och är oerhört nöjd. Passar mitt körmönster och laddningsmöjlighet perfekt.

Kan själv tänka mig ett skifte. Men jag önskar att kunna ta mig 70 mil på en laddning oavsett årstid.

70 mil är en utopi än så länge, tror inte att det kommer att komma under överskådlig framtid. Batterierna blir för tunga och dagens snabbladdarnätverk gör det ganska onödigt. Man måste ju ändå stanna och ta en rast emellanåt.

70 mil är en utopi än så länge, tror inte att det kommer att komma under överskådlig framtid. Batterierna blir för tunga och dagens snabbladdarnätverk gör det ganska onödigt. Man måste ju ändå stanna och ta en rast emellanåt.

Håller tummarna för BMW och deras 120Kw batteri.
Annars är mitt problem att jag får stanna 2 ggr på en Stockholmsresa för varje ben.
En för att ladda å en för att fika el äta.
Blåvägrar snabbmatsställen under normala omständigheter

Toppen