Senaste nytt

Tjäna upp till 52.100 Flying Blue miles med AVIS

Det pågår en diskussion på FlyerTalk om att hyran måste vara minst 3 faktiska dagar för att det ska gälla. En fredag 16:00 till söndag 20:00 är i så fall ogiltig, trots att man har betalt för 3 dygn.

Men va fan...ok, så minimum är alltså i realiteten 4 dygn om man inte ska hämta och lämna på exakt samma minut som killen i exemplet. Jag har inga problem med om det vore fyra dygn istället för tre, men då kan man väl skriva det tydligt istället för att mygla så här uppenbart. Nä usch nu blev jag riktigt besviken :mad:

Är det som johan_fbg skriver så är det såklart illa - i mitt fall har jag dock inte fått en enda poäng - vi borde ju alla få åtminstone 600 poäng per bokning, oavsett om de är 2 eller 3 dygn.

Fortfarande 0p, man borde ju få några poäng i alla fall eftersom man har bokat via deras sida och haft med alla uppgifter.

Om det stämmer att det är minst tre verkliga dygn inte tre dygns hyra enligt deras faktureringsmodell så blir jag galen och jag lova att jag aldrig mer ska hyra en endaste bil av dem. Morr....

Men du har inte hämtat och lämnat på minuten exakt?

Om det är minst 3 dygns faktisk hyra är det väl bara att lägga ner antar jag :(

Det är korrigerat till 0800-0800, men det borde inte spela någon roll när jag hämtar/lämnar? Det är väl den faktiska tiden jag betalar för som bokförs?

Något är lurt här, jag kan meddela herrskapet att jag har hyrt över tre dagar i faktisk tid (ännu mer i Avisfakturatid) två gånger hittils och ännu inte sett en enda poäng därifrån. Tråkigt för Avis eftersom jag inom någon vecka står i begrepp att boka upp en omgång hyrbilar till, då vill jag ha ett kvitto på att Avis+FB funkar om jag ska använda mig av dem igen.

Det pågår en diskussion på FlyerTalk om att hyran måste vara minst 3 faktiska dagar för att det ska gälla. En fredag 16:00 till söndag 20:00 är i så fall ogiltig, trots att man har betalt för 3 dygn.

Jag hade flera sådana hyror och fick miles för dem utan problem.

Om du läser igenom den gamla tråden,
Earn over 50,000 Award Miles with Avis - FlyerTalk Forums
ser du att hans problem kommer av att han envisats med att gnälla på FlyingBlue, istället för Avis, för att få de miles som saknades.

Om det trots efterregistrering inte kommer några miles, eller om man bara får baspoängen men inte bonusen,
är det bästa att skriva direkt till Avis Europe:s kundtjänst, vänder man sig till den i Sverige/Norge kan de inte göra
något själva vi håller inte på med poäng och sånt är ett typiskt svar, utan de måste också vända sig till Avis Europe.

De har ju dragit till med 8 veckor i reglerna. så det lär inte vara meningsfullt att klaga innan det gått 8 veckor
då lär de bara hänvisa till det.
11. The awarding of Flying Blue Miles may take up to 8 weeks from date of the rental closing.

2 veckor sedan min hyra, inte skymten av några miles.

7:e veckan från första hyran men ännu inte en endaste poäng. Väntar en vecka till så börjar jag klaga.

Toppen