Senaste nytt

Tjäna upp till 52.100 Flying Blue miles med AVIS

Jag hade tänkt hyra tills jag fick maxbonus, men eftersom jag ännu efter 15,5 veckor från första hyra och flera påminnelser inte fått en enda poäng får det vara.

Jag hade tänkt hyra tills jag fick maxbonus, men eftersom jag ännu efter 15,5 veckor från första hyra och flera påminnelser inte fått en enda poäng får det vara.

Har gjort precis som du, kanske mailar Karin om jag orkar leta reda på kvittona (cred dock till att du tar dig tid!).

Men det vansinnigt dåliga sätt som det här hanteras på har faktiskt gjort att jag helt slutat hyra på Avis och gått tillbaka till Europcar som är väldigt enkla att ha att göra med på alla sätt...

Halloj,

Dubbelkolla att AWD-nummer finns i era bokningar!!! Har suttit med Avis i telefon idag efter att ha gjort tre online reservationer (2 i USA, 1 i Frankrike). I alla tre fallen skrev jag in AWD-kod vid bokning men koden hängde inte med. Det verkar som att Preferred numret 'krockat' med AWD:n.

En av hyrorna var påbörjad och enligt reservations på Avis går det inte att lägga in AWD efter att bilen hämtats. Avis customer service löste detta galant och lade till AWD på alla tre reservationerna.

Den bästa lösningen enligt Avis är att ha AWD i sin Preferred profil. Hoppas nu att också poängen kommer.

Har nu fått poängen för min fjärde hyra:

11-07-2013 PROMOTION AVIS 7500
11-07-2013 CAR RENTAL AVIS 500

Inkom 29-08-2013, alltså knappt sju veckor efter hyrtillfället. Bokat på avis.se, fyra dagar (3 dagar och 10 timmar)

Passar på att lägga in en bild från min senaste hyra från AVIS Motala. Trodde först jag skrivit in fel adress på GPS:en innan jag såg AVIS-skylten ;)

IMG_2452.JPG

Hyrde en bil (3:e hyran i år av AVIS) 29-31/8 och dröm om min förvåning då det redan har "razzlat" in miles redan innan jag har avslutat hyran.

29-08-2013 PROMOTION AVIS 5000
29-08-2013 CAR RENTAL AVIS 500

Bokade via ww.Avis-Flyingblue.com och använde "Pay now", för omväxlings skull då det var 100% säkert att jag skulle ha bilen och det var ca 10% billigare.

Undrar varför jag inte får varken online bonusen eller Guldbonusen på mina hyror?

Håller med om att trenden går mot kortare tid mellan hyra och poäng-på-kontot.

Femte hyran, inkom 10-09-2013:

26-08-2013 PROMOTION AVIS 14000
26-08-2013 CAR RENTAL AVIS 500

Kul att det lossnar, synd om man skulle vara tvungen att hoppa av ett bra erbjudande för att det inte funkar.
Nu ska jag bara hålla tummarna att det trillar in poäng för resterande hyror under hösten.

Toppen