Senaste nytt

Tips till SAS från frekventa resenärer, för att skapa fler lojala kunder

Sen får du gärna berätta hur du fixar biljtter till EWR för 3000 per person månad efter månad, för lågpriskalendern pendlar mellan 4200 och 8300 kr just nu för det kommande året...
Åker man över helg och bokar under kampanj brukar det vara ganska enkelt att hitta go biljetter för under 3000

Det var det som var poängen. Att visa att de inte var billiga och att spenden var mycket högre än ”billiga eco-biljetter” som det framstod i inlägget jag besvarade.

Nu är det en viss skillnad på billigast och billiga. Sist jag flög till EWR i Economy gick det loss på 17500.

Hade du beskrivit det som en billig biljett? Eller kanske beskrivit den som en dyr ekonomibiljett?

Jag hade beskrivit min som galet svindyr och en för 5000 som billig (men inte billigast för jag vet att någon petimeter hade under något specialfall på regniga helgfria söndagar i juli hittat en ännu billigare).

Poängen är den att det går att få ihop en väldigt hög spend i relation till eurobonusintjäning.

Som lydig anställd bokade jag måndagens milanotur i lägsta klass för 7950 kr och 250 poäng i intjäning.

Gissa vad som händer om jag gör 2-3 sådana i veckan under ett par år?

Jag hade beskrivit min som galet svindyr och en för 5000 som billig (men inte billigast för jag vet att någon petimeter hade under något specialfall på regniga helgfria söndagar i juli hittat en ännu billigare).

Poängen är den att det går att få ihop en väldigt hög spend i relation till eurobonusintjäning.

Som lydig anställd bokade jag måndagens milanotur i lägsta klass för 7950 kr och 250 poäng i intjäning.

Gissa vad som händer om jag gör 2-3 sådana i veckan under ett par år?

Du spenderar på tok för mycket pengar och ditt företag går över till enbart videomöten?

Men du har fortfarande inte förklarat hur Pandion hänger ihop med enbart spend medan det finns gott om trådar här som om se stämmer berättar om motsatsen.

Men då har vi åtminstone gått ifrån att det var billiga biljetter som din chef och kollegor fixade Pandion på. Så det är alltid något.

Du spenderar på tok för mycket pengar och ditt företag går över till enbart videomöten?

Men du har fortfarande inte förklarat hur Pandion hänger ihop med enbart spend medan det finns gott om trådar här som om se stämmer berättar om motsatsen.

Men då har vi åtminstone gått ifrån att det var billiga biljetter som din chef och kollegor fixade Pandion på. Så det är alltid något.

Tja. Vissa saker är svåra att göra på video och så länge kunder är villiga att betala och personer villiga att resa så blir det så hör.

Som jag sa. Det är en tävling och det är spend och det är kontinuitet. Dvs det finns ingen fixerad gräns utan beroende på omgivningen. Så även om kreti och pleti tycker att de borde ha varit pandion efter x000 i spend så beror det det säkert på konkurrensen.

Precis som alla system kan de tänjas. Jag pratade mig till guld för evigheter sen när jag tyckte att jag hade gjort mig förtjänt av det och de höll med. Så någon kan säkert bli pandion på samma sätt. Men att tro att näringslivshöjdare blir pandion per default är inte sant. Stackars von Koskull som bara var diamant.

Min offtopicåsikt... Låt vara att man kan använda köpta poäng när man shoppar resor, men känns ju sådär att det ger sådana poäng att det räcker med väldigt få resor på toppen för att uppnå EBG och urvattna värdet för dem som antingen lägger mycket pengar per biljett eller som köper billigare biljetter men väldigt många.
Är det inte så att det är en hel del arbetsresor som puffar upp de flesta i Guld? Alla tusentals som arbetar på oljeriggar, mellanchefer, småpåvar etc. där arbetsgivaren står för resekostnaden, om än ekonomiklass/plus?

Toppen