Senaste nytt

Tips till SAS från frekventa resenärer, för att skapa fler lojala kunder

Jag säger inte att du har fel, men nuvarande matutbud lockar så många besökare att loungen blir överfull. Ett bättre utbud skulle väl "riskera" att dra ännu mer besökare.
Jag säger också att jag inte säger att du har fel, men...
Om jag bara går till mig själv så går jag inte till loungen för matupplevelsen, jag går dit för att hur kasst det än är där, så är det bättre än att sitta nere vid gate. Bättre stolar, om än inte superbra, tillgång till kaffe, laddning av enheter, nån dryck och frukt och framförallt, en betydligt skönare ljudnivå. Jag blir oftast i loungen mellan 1-3 timmar beroende på destinationer och då är det rätt skönt att slippa sorlet.
Men vad jag skulle bli glad om jag helt plötsligt skulle vilja gå till loungen för att det också bjöds på något spännande. Jag har kanske lite svårt att tro att de håller ner nivån för att de är rädda att det kommer ändå mer människor dit, det vore synnerligen korkat och kontraproduktivt, men vem vet.

Helt enig. Något måste göras. Men frågan är vad som kan göras med nuvarande medlemsstock. Personligen tycker jag att lufthansas business och senator lounger väl differentierar medlemmarna. Att som högstatusmedlem förpassas till Johnny walker red label är ju ett hån.

Finns det överhuvudtaget möjlighet att rent ytmässigt expandera loungen, någon som vet? Tycker de har en bra funktionalitet på Gardemoen där alla först går igenom grinden till SAS lounge, och sedan genom ytterligare en grind till SAS Gold lounge. I den första så stannar sas plus och andra som köper loungetillgång och bakom Gold grinden så finns ett sjystare utbud.
Men för att gå tillbaka till topic så är väl diskussionen mer om vilka förbättringar vi skulle önska för att inte börja välja andra allianser snarare än att begränsa antalet medlemmar, även om jag självklart inser att det faktiskt hör ihop.

Så, then, by the way
Kanske det skulle finnas (om det inte redan finns) en tråd om värdet av antalet legs, influgna poäng och ”köpta poäng” via kreditkortsavtal osv när det kommer till statusnivå.
Min offtopicåsikt... Låt vara att man kan använda köpta poäng när man shoppar resor, men känns ju sådär att det ger sådana poäng att det räcker med väldigt få resor på toppen för att uppnå EBG och urvattna värdet för dem som antingen lägger mycket pengar per biljett eller som köper billigare biljetter men väldigt många.

Folk har väl redan börjat se sig om efter andra alternativ efter slakten av intjäning av poäng, samt att de flesta andra bolag erbjuder en bättre produkt, eller likvärdig produkt fast billigare.
Det vet i katten!
Jag är en av dom som inte blev jätteledsen av poängintjäningsslakten,

Finns fortsatt inget som slår kreditkortsintjäningen + 2-4-1 vouchern.
Nu har jag iofs flyttat från Sverige så vi får se hur länge jag håller med dig :)

Med tanke på tråd rubriken har jag en annan relevant vinkel.
Jag har en bekant som bor i Nordirland, jobbar i Shanghai och ändå lyckats flyga sig till ett SAS Diamant kort.
Givetvis utan Amex för den möjligheten finns inte utanför Sverige, Danmark och Norge (?)
Jag hade berättat om SAS Goodie bag men han kan bara välja Consiege kortet för SAS skickar inte till UK.
Detta måste ju vara en stor lucka där SAS missar många kunder.

Det vet i katten!
Jag är en av dom som inte blev jätteledsen av poängintjäningsslakten,

Finns fortsatt inget som slår kreditkortsintjäningen + 2-4-1 vouchern.
Nu har jag iofs flyttat från Sverige så vi får se hur länge jag håller med dig :)
Jag kommer fortsätta flyga en longhaul plus med sas per år för att behålla EBG så jag får life. Resten av min Business tar jag troligtvis till andra bolag när det finns lämpliga alternativ.
Nu är ju resenärer som mig en minoritet och står för en liten del av alla resande men jag står fast vid att något är fundamental fel när det krävs 130 flighter mellan ARN-EWR för att bli EBG på poäng om man bokar billig ekonomi. Man lär ju snarare bli pandion med det resmönstret och blir ju diamond på legs före guld på poäng med enbart longhaul.

SAS största konkurrensfördel är eurobonus, när poängen försvinner finns det större anledning för alla att välja andra bolag.

Jag kommer fortsätta flyga en longhaul plus med sas per år för att behålla EBG så jag får life. Resten av min Business tar jag troligtvis till andra bolag när det finns lämpliga alternativ.
Nu är ju resenärer som mig en minoritet och står för en liten del av alla resande men jag står fast vid att något är fundamental fel när det krävs 130 flighter mellan ARN-EWR för att bli EBG på poäng om man bokar billig ekonomi. Man lär ju snarare bli pandion med det resmönstret och blir ju diamond på legs före guld på poäng med enbart longhaul.
Helt korrekt, där är nåt väldigt fel!

QUOTE="palmen, post: 819681, member: 1600"]
SAS största konkurrensfördel är eurobonus, när poängen försvinner finns det större anledning för alla att välja andra bolag.[/QUOTE]
Där håller jag inte riktigt med,
Om du bor utanför storstadsregionerna (ARN/GOT/MMX) har du inte mycket till val annat än SAS(möjligtvis Sverigeflyg).
Med mitt resemönster senaste åren (ARN-> NYC, MMX,GOT,UME,OER,HKG,CDG) har största fördelen med SAS givetvis varit tidtabellen.

Så jag tror många "nödgas" att välja SAS pga frekvens och vilka flygplatser de vill till/från :)

Toppen