Senaste nytt

Tips till SAS från frekventa resenärer, för att skapa fler lojala kunder

Mea culpa dårå.

Ja för att skapa fler lojala medlemmar, eller som jag kanske hade velat uttrycka det. Medlemmar vars lojalitet är högre så tycker jag att värdet på det man får måste bli bättre:

Lounger:
* Bättre plats (antingen optimera platsen eller jobba på antalet som har tillträde...)
* Bredare utbud på mat (CPH serverar idag BARA rökt lax och gräddstuvad potatis, det går inte ens att få fram en macka)
* Bredare utbud på dryck (Johnnie Walker Red Label????) varför inte ha en bemannad bar på sina tre huvud gold-lounger?
* Renlighet. ARN-T4 skall vi inte prata om, CPH har ju en doft som påminner om gångtunnlarna runt slussen en söndagsmorgon
* Fler lounger. Minst en utanför passkontrollerna på åtminstone ARN/CPH

Nivåerna:
* Det måste vara ett rejält värde mellan nivåerna. Silver-Guld är fantastiskt, Guld -> diamant skandal i relation till motprestationen, Diamant->pandion väsentligt bättre
* Så för att göra det lite mer tydligt. Avskaffa diamantnivån. Återställ gränsen för guld som det var för länge sen (100000 poäng). Boosta silvernivån med lite lounge vouchers och varför inte fast track vouchers. Gör pandion officiell och gör pandion till en elitnivå jämförbar med United Global Services eller HON Circle. Då tänker jag primärt inte på uppassningen ombord utan mer hantering vid förändringar, inställda flyg etc.
(Ja jag vet, jag är svag för Lufthansas upplägg. Finner få direkta svagheter med det).

Servicen:
* Oavsett vad den skall vara gör den konsistent och tydlig. Inte så att det är rena lotteriet varje gång man skall åka.
* Fixa prioboarding på ett konsistent sätt på alla flygplatser (utom möjligen vid bussgate då)
* Ersätt "kuberna" med lättillgänglig, ätbar och mat man blir mätt på

Tillgänglighet på bonusplatser:
* Tillgänglighet sorterat på fallande status
* Bonusplatser återgår ALLTID till nya bonusplatser vid avbokning eller ändring (ni vet vilka ni är ni skurkar som fördärvar för andra :cool:)

Säger väl förlåt iförväg på en gång...

Jag skulle uppskatta en bättre avgränsning mellan Plus och Go än den lilla flärpen på sätet och en egen toalett för Plus..

Absolut. Samma kö som alltid står där och suckar trots att de två bak är lediga. Dags för gardin som Lufthansa, på Europa flygningar

Håller med till 100% Återinför gardinen!

Men då är det ju inte Plus längre utan Business. Hela grejen med att ta bort Business inom Europa var ju att ha bara ekonomi, och eko extra där lite mat ingår. De borde ta bort fast track, prio boarding och lounge från plus också för att löpa hela linan ut.

Men då är det ju inte Plus längre utan Business. Hela grejen med att ta bort Business inom Europa var ju att ha bara ekonomi, och eko extra där lite mat ingår. De borde ta bort fast track, prio boarding och lounge från plus också för att löpa hela linan ut.
Definitivt. Skitprodukt som får folk att känna sig viktiga.

En till lite förbättring som jag tänkte på idag efter ett par timmar i loungen. Tittar man på hur olika mataffärer och bensinmackar har fördelning mellan Cola Zero och Light blir det uppenbart att Zero är enormt mycket mer populärt. SAS kör ju Zero i luften.

Men i loungerna så kör de light. Bytet till Zero är ett klistermärke på maskinen och en annan kartong med syrup som ska jackas in. Sen är det klart.

Sånna små ändringar borde ju vara gjort i ett nafs förutsatt att det finns nån ansvarig som tänker på sånna små förbättringar.

Toppen