Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

chazzie

Medlem
Fungerar men är überslött! Tänkte se om det fanns något att söka för en award till Sydamerika jan 2022 men det får väl vänta, har inte tålamod att vänta på sidladdningstider från tidigt 90-tal :D
 

Davvelavve

Medlem
OK då är det inte bara för mig. Jag kommer dock inte ens vidare, tar lång tid och kommer det något så är formatet oläsligt. Hoppas dem löser detta snart. Vilka andra sidor kan jag söka på? Singapore måste jag vara inloggad och har inget konto där...
Testa söka på air Canada, dock oklart vilka som är bokningsbara för oss i eurobonus.
 

palmen

Moderator
Finns massor av det jag är ute efter men är det oklart vad som är "business saver" så känns det meningslöst att söka där...hoppas united.com kommer igång nu..grrrrrrrrr
Air Canada har inte business saver, det är något som är ett påhitt av United.
Du kan utgå ifrån att du kan boka i stort sätt alla flighter som du hittar awards på via Air Canada, förutom deras egna flighter, där måste du jämföra med United eller annat bolag då deras egna medlemmar har mycket bättre tillgång på air canada flighter.
 

A359

Medlem
Jag har hittat några resor med Thai till och från Bangkok i vinter med mellanlandning i Tyskland genom Uniteds sökmotor.

Är det någon idé att ringa och försöka boka dessa med EuroBonus eller brukar dom vara inte bokningsbara med EB?

Jag blir ju skeptisk när det finns så mycket till ett så pass populärt resmål.
 

Maja

Medlem
Jag har hittat några resor med Thai till och från Bangkok i vinter med mellanlandning i Tyskland genom Uniteds sökmotor.

Är det någon idé att ringa och försöka boka dessa med EuroBonus eller brukar dom vara inte bokningsbara med EB?

Jag blir ju skeptisk när det finns så mycket till ett så pass populärt resmål.
Thai släpper inte några biljetter i long-haul förrän vid 90 dagar innan till Eurobonus. Så tyvärr alla avgångar med Thai som du finner via Uniteds hemsida längre fram än 90+ dagar är ej bokningsbara för oss för tillfället.
 
Blir galen på att united.com inte fungerar! Helt omöjligt att leta biljetter.
Ringde supporten som bara hänvisar till united.com

Andra tips på hur jag ska söka? Air Canada är ingen garanti enligt SAS och tycker inte man bör söka där.
United appen?
 

Senator

Moderator
Blir galen på att united.com inte fungerar! Helt omöjligt att leta biljetter.
Ringde supporten som bara hänvisar till united.com

Andra tips på hur jag ska söka? Air Canada är ingen garanti enligt SAS och tycker inte man bör söka där.
United appen?

Den korta tiden Air Canada har funnits har den varit mer tillförlitlig jämfört med United för allt annat än Air Canadas egna flyg eftersom Air Canada numera har dynamisk prissättning för egna flighter.

Du kommer stånga dig blodig om du förlitar dig på att SAS Kundtjänst skall bedöma om United eller Air Canada visar rätt ;) Det svaret är inte värt mycket tyvärr.

Jag får United.com att funka med Chrome/Win10 men det går lååååååånnnnnggggggsssssaaaaammmmmt dock i inloggat läge. Vi får hoppas United åtgärdar detta snart.

Annars är det betalda tjänster som
Login – AwardFares
Flight Availability | Upgrades | Frequent Flyer Information
Den sena kan du testa en vecka gratis (Premium)
 

palmen

Moderator
Blir galen på att united.com inte fungerar! Helt omöjligt att leta biljetter.
Ringde supporten som bara hänvisar till united.com

Andra tips på hur jag ska söka? Air Canada är ingen garanti enligt SAS och tycker inte man bör söka där.
United appen?
Vad sas support säger om vilken extern sida som fungerar och inte kan du sortera ner i samma fack som där skräp slängs, dvs papperskorgen.

Air Canada fungerar utmärkt och stämmer väldigt bra överens med vad Eurobonus kan boka. Allt jag sett där och försökt boka har gått att boka (jag vet att det är ett väldigt litet sample size).

Det enda du inte kan lita på är Air Canadas egna flighter då deras egna medlemmar har bättre tillgång än andra, där behöver du verifiera via annan tjänst eller ringa och fråga sas.
 

nili

Medlem
Försöker söka till Raleigh/Durham RDU i augusti (runt den 9-10:e). Söker jag på Air Canada får jag bara upp ekonomi över atlanten och i USA (business i europa till LHR /ZHR mm). Ändrar jag till ORD /IAD /EWR får jag dock upp business hela vägen. Finns alternativ med United, LOT, TAP och Swiss. På Uniteds sida kommer dom man hela vägen business förutom sista benet med United som är ekonomi som vanligt. Ringer jag sen SAS för att boka hittar dom ingenting. Testat flera gånger. Den senaste agenten hittade den 12:e (som är någon dag för sent för mig) med Swiss men bara då till ORD. Helt tomt på United inrikes i augusti enligt honom. Något tips vad man kan göra? Helt ok med ORD/IAD/EWR kan köpa inrikes separat
 
Toppen