Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

Hola.

När jag kikar på en bonusresa via SAS hemsida så går business på 80k poäng t/r. Men när jag tittar genom United så går det på 75+75 för business saver. Det är ju nästan det dubbla även att det är samma flight.

Har man sämre utväxling på sina poäng hos andra bolag än det man samlar poäng i, även om alla är med i SA?

Mvh R
Hej Rasmus,

Alla flygbolag prissätter sina flighter själva, även gällande bonusresor. SAS Eurobonus har en liten sweet spot på first till Usa, men United har sina sweet spots på andra ställen. Även intjäningen skiljer mellan olika program.
 
Okej. Tack för detta.
Är det samma antal av EB-poäng om jag skulle åka med Lufthansa som med SAS i Business?
Nej, det skiljer.

Här ser du vad bonusresor kostar med SAS om du betalar med Eurobonuspoäng:
SAS points charts - SAS

Och här ser du vad bonusresor kostar med övriga Star Alliance-bolag om du betalar med Eurobonuspoäng:
https://www.flysas.com/upload/Eurobonus/Star/Star_Alliance_chart.pdf
Även skatter och avgifter är högre om du betalar med Eurobonuspoäng och åker med andra bolag än SAS
 

RasmusN

Medlem
Jag menar alltså kostnad för biljetten ligger ju på 80k totalt hos SAS. Kan jag då förvänta mig att Lufthansa också tar 80k av mina EB-poäng för business.

Hur ser jag isf varje bolags specifika EB-kostnad?

Tacksam för svar.
 

4fun

Medlem
Hej,

Jag har bokat följande resa

upload_2017-9-7_15-32-31.gif


Tyvärr är "bara" Fra-ICN First Asian och BKK - FRA First Thai.
Skulle gärna vilja ha tips från ICN till SIN med First (kan bli mellanlandning). Någon som kan rekommendera något bra?
 

palmen

Moderator
Hej,

Jag har bokat följande resa

Visa bifogad bild 67232

Tyvärr är "bara" Fra-ICN First Asian och BKK - FRA First Thai.
Skulle gärna vilja ha tips från ICN till SIN med First (kan bli mellanlandning). Någon som kan rekommendera något bra?
Finns inte så mycket att välja på, ANA har First NRT-SIN en avgång per dag (men den ska upphöra snart tror jag). Med Thai finns det en avgång om dagen med First på ICN-BKK (osäker på vilka delar av året man kör detta då det verkar skifta en del). Sen finns också alternativet Tokyo-Bangkok med Thai First.

Skulle föreslå att du tittar första inlägget i denna tråd, är kanske inte 100% uppdaterat men borde ge en bra överblick vad det finns för First inom Asien
Sammanställning av Star Alliance flyglinjer med First class kabin (utrikes) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen