Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

Hej,

Efter lite letande så hittade jag ICN-BKK i first. Ringde snabbt SAS men tyvärr fans det inga biljetter kvar.
Brukar Thai släppa mer First biljetter närmare avgång?

Hej,

Efter lite letande så hittade jag ICN-BKK i first. Ringde snabbt SAS men tyvärr fans det inga biljetter kvar.
Brukar Thai släppa mer First biljetter närmare avgång?
Ibland, ibland inte, beror på bokningsläget. Vissa flighter har dock 0 bokningar i First och då kan det öppnas upp rätt ordentligt närmare inpå avgång.

Hej, fråga till er proffs.
Ska man anta att om det finns business saver eller first saver tillgängligt så finns det också redemption seats för upgrade?

"Bang for buck" är ju sämre än en ren award biljett men åker mkt i tjänst och vi köper då eco, vilket iaf ger viss poängintjäning och sedan kan vi använda poäng för upgrade.

Skulle jag maximera värdet av poäng och boka ren awardresa missar jag ju en del poäng på de turerna.

Fast med tanke på Y,B krävs är de biljetterna kanske lika dyra som att köpa biz i första läget?

Men rent teoretiskt är award ticket availability och award upgrade availability det samma?

Tack

Ett av få undantag är Lufthansa E-klass Premium Ekonomi som relativt ofta går att hitta för kring 10k SEK t o r Skandinavien-USA. Dessa går att uppgradera för poäng med Eurobonus, 35k per väg.

Och din andra fråga, ja, som regel finns det uppgraderingsplats om det finns Business Saver på united (I-klass på de flesta Star Alliance)

Toppen