Senaste nytt

Tips på väska för budgetbolagens under-sätet-bagage

GOTBound

Medlem
Jag och min sambo köpte i höstas varsin sån här, designen är ändrad sedan vi köpte dom i oktober och priset har gått upp från 425:- till 541:-.
Har haft med mig min på en hel del resor även fast jag inte har behövt för den har varit väldigt behändig och fyllt mina syften för en eller två nätter som jag oftast är borta. Jag hade nog även klarat mig 3 nätter på den utan problem om det inte är vinter och man behöver ha lite tjockare kläder med sig.

Måtten är anpassade efter Ryanair, men har svårt att se att någon på dom andra bolagen inte skulle tillåta den, så länge den inte är helt fullknökad kommer du nog få ner den i deras "måttstockar" dom använder sig av i gaten och du kommer igenom!

Var det denna möjligtvis, versionen utan USB. Jag läser det på Amazon som det är samma väska men utan USB.

EDIT: 449kr
 
Last edited:

BAS

Medlem
Lite OT, men kom att tänka på Norwegian som hade en drive där man kunde köpa väska av dem, och sen fick man checka in den gratis på deras flyg under ett (eller om det var två?) års tid. Rolig idé som fler bolag borde köra, skulle ju kunna ha det även för kabinväskor.
 

Hachans

Medlem
Den här väskan från Duchamp sprang jag på av en händelse idag och var tvungen att köpa för den var så finurlig (och billig på rea, 40 dollar på Nordstrom Rack och så fanns det en fin jobbväska från Ted Baker jag var tvungen att köpa men det är inte ämnet för denna tråd).


Märkta fack för elektronik och småpryttlar fram inklusive uttag för powerbank, nätfickor på insidan för bra organisation av packning. Den öppnar sig och viker upp sig som en kabinväska och visar nätfickorna, medan de övriga facken är som en vanlig ryggsäck.

Men, det som fick mig på fall var den dubbla expansionen. Man kan göra endera eller båda nätfacken rejält stora. Vilket gör den rejält stor och man kan därför anpassa den till vilket flygbolag man nu ska flyga.

Jag tycker konstruktionen verkar stabil och stryktålig, typ om man behöver trycka ner den i någon sån där mall för hur stor väskan får vara.

Omdöme:
 

jerixon

Medlem
Den ser toppen ut =)

Den här väskan från Duchamp sprang jag på av en händelse idag och var tvungen att köpa för den var så finurlig (och billig på rea, 40 dollar på Nordstrom Rack och så fanns det en fin jobbväska från Ted Baker jag var tvungen att köpa men det är inte ämnet för denna tråd).


Märkta fack för elektronik och småpryttlar fram inklusive uttag för powerbank, nätfickor på insidan för bra organisation av packning. Den öppnar sig och viker upp sig som en kabinväska och visar nätfickorna, medan de övriga facken är som en vanlig ryggsäck.

Men, det som fick mig på fall var den dubbla expansionen. Man kan göra endera eller båda nätfacken rejält stora. Vilket gör den rejält stor och man kan därför anpassa den till vilket flygbolag man nu ska flyga.

Jag tycker konstruktionen verkar stabil och stryktålig, typ om man behöver trycka ner den i någon sån där mall för hur stor väskan får vara.

Omdöme:
 

AndersSt

Medlem
Nu har även jag beställt en Cabin Max Manhattan 20L (yellow detail). Inte för att jag tänker flyga Ryanair i någon nära framtid, men jag gillar att resa lätt. Tack för tipset!

425:- på Amazon med fri frakt, helt OK tycker jag.

 
Toppen