Senaste nytt

Tips på väska för budgetbolagens under-sätet-bagage

Rickard_O

Medlem
Budgetbolaget Lufthansa har 40x30x10 cm, så ska väskan anpassas efter alla flygbolags regler blir det verkligen ingen stor väska

Fast dom måtten är ju deras 'personal item' vilket är utöver den vanliga kabinväskan
1673547798363.png
 

Homer

Medlem
Fast dom måtten är ju deras 'personal item' vilket är utöver den vanliga kabinväskan
Visa bifogad bild 137896

Ja?
Ett objekt som inte räknas som kabinbagage om det håller sig inom de måtten.
Det är väl det tråden handlar om?

Har du biljett där det ingår kabinbagage med Ryanair, SAS etc. så
får du ta med den väskan också.

KLM kallar det för accessory.

Ryanair kallar det för
one small personal bag which can be brought on board, which must fit under the seat in front of you.
 

BAS

Medlem
Flyger mest Norwegian och SAS, måtten är inom Norwegians ramar, och SAS bryr sig inte så mycket, Flyger aldrig med Ryanair, men de är garanterat nitiska.
 

Rickard_O

Medlem
Ja?
Ett objekt som inte räknas som kabinbagage om det håller sig inom de måtten.
Det är väl det tråden handlar om?

Har du biljett där det ingår kabinbagage med Ryanair, SAS etc. så
får du ta med den väskan också.

KLM kallar det för accessory.

Ryanair kallar det för
one small personal bag which can be brought on board, which must fit under the seat in front of you.
Nja, tråden handlar ju om handbagage som passar LCC-bolagens hårdaste krav inte hur stort laptopväska du får ha utöver en stor kabinväska.
Men jag förstår va du menar, rent krasst har du rätt i sak, men jag skulle inte jämföra Lufthansa som ett budgetbolag i paritet med Ryanair som du får det att låta som när man får ha en stor kabinväska PLUS en laptopväska med dom måtten du angav.

Blir ju skev jämförelse tycker jag, men det är jag det.
 

jerixon

Medlem
Sommartid kan jag lätt ha en 7-10 dagars packning om jag tvättar underkläder =)

Jag har den i grått:)
Tycker den är lätt att packa i, öppnas som sagt upp helt och har några mindre fickor och fack för biljetter, laddare osv. Jag kan t.o.m pressa ned min laptop i det större ytterfacket mot rygen.
2-3 övernattningar är inga problem för mig(frugan däremot får kämpa för att lyckas med det)
Ergonomin är långt ifrån bra, men det är inte det man är ute efter om man köper denna.
 

jerixon

Medlem
Inte speciellt nitiska men dumt att chansa.
Har inte fått någon väska mätt eller vägd på 100+ flighter med Ryan genom åren.
Flög dem senast i helgen med en Uniqlo 3way bag utan problem.
Frugan hade en North Face ryggsäck och inga problem där heller =)
Flyger mest Norwegian och SAS, måtten är inom Norwegians ramar, och SAS bryr sig inte så mycket, Flyger aldrig med Ryanair, men de är garanterat nitiska.
 

FlyFly

Medlem
Stort tack för alla svar! Denna ser ut att vara precis vad jag letar. Tänkte givetvis inte heller använda den för mer än 2-3 nätter.
Jag och min sambo köpte i höstas varsin sån här, designen är ändrad sedan vi köpte dom i oktober och priset har gått upp från 425:- till 541:-.
Har haft med mig min på en hel del resor även fast jag inte har behövt för den har varit väldigt behändig och fyllt mina syften för en eller två nätter som jag oftast är borta. Jag hade nog även klarat mig 3 nätter på den utan problem om det inte är vinter och man behöver ha lite tjockare kläder med sig.

Måtten är anpassade efter Ryanair, men har svårt att se att någon på dom andra bolagen inte skulle tillåta den, så länge den inte är helt fullknökad kommer du nog få ner den i deras "måttstockar" dom använder sig av i gaten och du kommer igenom!

 
Toppen